اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

ثبت ۱۰۰ هزار فعالیت در سامانه بچه‌های مسجد/ سیستان‌وبلوچستان در صدر

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به راه‌اندازی سامانه «بچه‌های مسجد» با هدف ساماندهی روند فعالیت این کانون‌ها گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار فعالیت در این سامانه از سوی کانون‌های استانی به ثبت رسیده است.

ثبت ۱۰۰ هزار فعالیت در سامانه بچه‌های مسجد/ سیستان‌وبلوچستان در صدر

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: سامانه «بچه‌های مسجد» با هدف ساماندهی روند فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور طراحی شده و تاکنون ثبت نام کانون‌ها، مدیران مسئول و اعضا به اتمام رسید و روند ثبت فعالیت کانون‌ها در طرح غنی سازی اوقات فراغت در ۶ محور از ابتدای تابستان آغاز شده است.

ثبت بیش از ۱۰۰ هزار فعالیت اوقات فراغت‌کانون‌های مساجد

وی با بیان اینکه فعالیت اوقات فراغت‌کانون‌های مساجد در ٦ محور اصلی قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، شبکه‌سازی و فضای مجازی، کتاب و کتاب‌خوانی، هنرمتعالی و فعالیت‌های اجتماعی اجرا می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۱۰۰ هزار و ۷۹۶ فعالیت در این ۶ محور از سوی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده است.

ارزانی افزود: تاکنون در حوزه قرآن و عترت ۲۸ هزار و ۹۴۱ فعالیت، در حوزه فعالیت‌های اجتماعی ۲۶ هزار و ۶۴۸ فعالیت، در حوزه آموزش و توانمندسازی ۱۸ هزار و ۸۵۲ فعالیت، در حوزه هنر ۱۵ هزار و ۶۱۲ فعالیت، در حوزه کتاب و کتابخوانی ۷ هزار و ۹۶۲ فعالیت و در حوزه شبکه‌سازی و فضای مجازی نیز ۲ هزار و ۷۸۳ فعالیت به ثبت رسیده است.

تقدیر از کانون‌های برتر در اجرای اوقات فراغت مساجد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه استقبال خوبی از ثبت فعالیت‌ها از سوی کانون‌های مساجد صورت گرفته‌است، گفت: این فعالیت‌ها بعدها توسط کارشناسان استانی رصد می‌شود و در صورت صحت، امتیاز دریافت می‌کند تا در نهایت در پایان تابستان، کانون‌ها، شهرستان‌ها و استان‌های دارای بالاترین امتیاز دریافتی  تقدیر شوند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد سامانه بچه‌های مسجد موجب انسجام بیشتر و ایجاد امکان رصد فعالیت‌ها شده است، افزود: با این سامانه در آینده‌ای نزدیک، هر فردی می‌تواند از برنامه‌های مسجد خود به سرعت باخبر شوند و ارتباط بیشتر و بهتری با مساجد برقرار کنند.

سیستان و بلوچستان در صدر ثبت قعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد

ارزانی گفت: هم‌اکنون استان سیستان و بلوچستان با ثبت ۱۹ هزار و ۵۵۷ فعالیت دارای بیشترین رقم ثبت فعالیت است که به طور مثال، شهرستان میرجاوه این استان دارای ۲ هزار و ۲۳۷ فعالیت ثبت شده است.

پیشنهاد مصوبه‌ای در مجلس برای تسهیل فعالیت کانون‌های مساجد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در پایان خاطرنشان کرد: امروز یکشنبه ۶ مردادماه به منظور ارائه گزارش فعالیت‌های ستاد و همچنین گزارش برنامه‌های دهه کرامت در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور خواهم یافت و بناست به منظور تسهیل فعالیت‌های کانون‌های مساجد پیشنهاد لایحه و مصوبه‌ای را نیز به نمایشندگان مجلس ارائه کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول