اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

عضو سیزدهم شورای شهر شیراز همچنان بلاتکلیف!

با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت و انتقال به زندان مهدی حاجتی، وضعیت سیزدهمین عضو شورای شهر شیراز بلاتکلیف است.

 عضو سیزدهم شورای شهر شیراز همچنان بلاتکلیف!

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بیش از یک ماه از بازداشت و انتقال به زندان مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز، به جرم اقدام علیه امنیت ملی می‌گذرد.

دادگاه انقلاب حکم حاجتی را یک سال زندان و دو سال تبعید به طبس اعلام کرده است اما در خصوص انفصال یا عدم انفصال وی از خدمت اشاره‌ای نشده و همچنان صندلی عضو سیزدهم شورای شهر خالی و بلاتکلیف است.

شورای شهر و فرمانداری شیراز نیز راجع به غیبت مهدی حاجتی و جایگزینی عضو علی البدل که براساس آراء علی راستگو است، تاکنون صحبتی به میان نیاوردند اما این شاعبه از طرف برخی‌ها مطرح می‌شود که اعضای شورای شهر در جهت حفظ یکپارچگی لیست امید در شورا چندان تمایلی برای اضاف شدن فردی مخالف جناح سیاسی‌ خودشان را ندارند.

در مورد حاجتی تصمیمی گرفته نشده

خبرنگار ما از سخنگو شورای شهر شیراز در خصوص غیبت حاجتی و تکلیف فرد جایگزین پرسید که وی اظهار داشت: در خصوص غیبت عضو شورا در قانون مدت زمان مشخص شده است که پس از پایان مدت زمان که غیبت در 6 جلسه متوالی یا 12 جلسه غیرمتوالی است، ریاست شورا در خصوص عضو غائب تصمیم‌گیری می‌کند.

نواب قائدی ادامه داد: بعد از پایان مدت زمان و ارائه نظر رئیس شورا موضوع در شورای حل اختلاف استان نیز مطرح می‌شود که تاکنون صحبتی در مورد مهدی حاجتی نشده است.

وی افزود: یک حکمی برای حاجتی از طرف دادگاه داده شده و در حال گذراندن حکم است و اطلاع دیگری نداریم.

 

قائدی در پاسخ به این سؤال که آیا شورا و شهردار شیراز در خصوص مهدی حاجتی جلسه‌ای داشته‌اند یا خیر، تصریح کرد: تا کنون جلسه‌ای در این مورد نداشتیم.

اولین عضو على البدل شورای شهر شیراز، سعید نظری بود که پس از استعفا سیروس پاکفطرت برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، جایگزین پاکفطرت و عضو رسمی شورا شد.

با وجود محکومیت و غیبت مهدی حاجتی اما معلوم نیست که علی راستگو، دومین عضو على البدل شورای شهر شیراز به عضویت این شورا درخواهد آمد یا نه!

از سوی شورا صحبتی نشده است

علی راستگو در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا تاکنون از طرف شورای شهر شیراز برای عضویت شما در شورا صحبتی شده است، ابراز داشت: نه در این مورد هیچ صحبتی با من نشده است.

عضو على البدل شورای شهر شیراز در خصوص احتمال حضور وی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تشکل‌های کارگری در حال رایزنی هستند اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم، در صورت قطعی شدن کاندیداتوری من برای انتخابات مجلس اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

به گزارش فارس، با توجه به اهمیت جایگاه شورا و ضرورت حضور 13 عضو در صحن شورا برای تصمیم‌گیری در خصوص طرح‌ها و نظارت بر انجام مصوبات، تعیین تکلیف عضو سیزدهم شورا ضروری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول