اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

برداشت آلو از باغات آذربایجان‌غربی آغاز شد/افزایش 80 درصدی تولید آلو در استان

رییس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان‌غربي با اشاره به آغاز برداشت آلو از باغات استان، از افزایش 80 درصدی تولید محصول آلو از باغات در سال جاری خبر داد.

برداشت آلو از باغات آذربایجان‌غربی آغاز شد/افزایش 80 درصدی تولید آلو در استان

 رسول جلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، در خصوص وضعیت برداشت محصول آلو در استان اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده پیش‌بینی می‌شود 28 هزار و 611 تن محصول آلو از باغات استان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته از رشد 80 درصدی برخوردار است .

وی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آنها یکی از محسنات باغداری استان به شمار می‌آید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزه، کالیفرنیا، آنجلینا،گوشت، خاکی، اختری و انواع آلوهای بومی در استان تولید می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت باغات آلوی استان در مجموع سه هزار و 366 هکتار بوده که  دو هزار و 901هکتار آن بارور و 465 هکتار آن غیر باور است.

جلیلی اظهار کرد: این محصول در تمامی شهرستان‌های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه به مقدار یک هزار و 580 هکتار با پیش‌بینی تولید  18 هزار و 960 تن در سال جاری است که به ترتیب شهرستان‌های شاهین‌دژ، مهاباد و میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را  در استان به خود اختصاص داده‌اند.

وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت: از نظر زمان برداشت میوه‌های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می شوند که سایر ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می شوند.

انتهای پیام/61024/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول