اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

عرضه قیر رایگان و تهاتری فساد زا است

یک کارشناس انرژی با اشاره به نامه نمایندگان مجلس در خصوص ادامه عرضه قیر رایگان گفت: عرضه قیر رایگان فساد زا بود زیرا که همه این قیر مورد استفاده قرار نمی گرفت.

عرضه قیر رایگان و تهاتری فساد زا است

سیامک احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به نامه برخی از نمایندگان مجلس خطاب به رئیس دولت دوازدهم برای بر ارائه قیر رایگان مانند سال‌های گذشته گفت: در سال های گذشته براساس قانون وزارت نفت مکلف بود به برخی از دستگاه به منظور احداث جاده و  بازسازی  معابر قیر رایگان تحویل دهد اما از ابتدای سال جاری این کار متوقف شد.

به گفته وی: این کار در سال‌های گذشته با مفاسد کلانی همراه بود که یک نمونه آن استفاده کمتر از 50 درصدی این قیر در پروژه‌ها و صادرات مابقی آن بود.

وی گفت: مثلا اگر قرار بود سالانه 10 تن قیر صادر شود با استفاده نکردن از قیر رایگانی که برای پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران تحویل می‌شد، عملا بین 20 تا 24 تن صادرات قیر داشتیم که این نشان می دهد بخش قابل توجهی از این قیر رایگان مورد استفاده قرار نمی گرفت.

این کارشناس انرژی تصریح کرد: در شرایط فعلی اگر تخصیص این قیر هدفمند باشد جلوی فسادی که در گذشته وجود داشت گرفته خواهد شد و از طرفی دیگر شاهد فروش حواله این قیرها در بازار نخواهیم بود.

به گزارش فارس اخیرا تعدادی از نمایندگان مجلس خطاب به دولت نامه ای را نوشته اند که دولت مانند گذشته اقدام به عرضه قیر رایگان به برخی از دستگاه ها کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول