اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

نادیده گرفته شدن حقوق زنان حتی در پارک‌های بانوان

استاد دانشگاه گفت: امروز در پارکهای‌مان اصلا به موضوع عدالت در فضاهای سبز شهری توجه نکرده ایم و جالب است که بدانید حتی در پارک‌های بانوان هم برخی موارد نادیده گرفته شده است.

نادیده گرفته شدن حقوق زنان حتی در پارک‌های بانوان

به  گزارش  خبرنگار نشهری خبرگزاری فارس فیضی یکی از اساتید دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی عصر امروز در نشست معماری و منظر شهری گفت: بیشتر سازمانها و نهادها  این روزها یک پژوهشکده دارند در حالی که به سراغ دانشگاه ها نرفته اند و از آنها سوال نپرسیده اند که نیاز امروز جامعه چیست.

وی افزود: دو دهه است که دانشجویان دکتری معماری از دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند اما از علم و دانش آنها استفاده نمی‌شود در حالی که می توان با استفاده از این افراد برخی از مشکلات جامعه را حل کرد.

فیضی خاطرنشان کرد : ما در حوزه معماری و دانش معماری در جایگاه بالایی هستیم و خوشبختانه درصد بالایی از پژوهشگران ما خانمها هستند و اتفاقا در افزایش کیفیت فضای شهری پژوهش هایی انجام داده اند.

این استاد دانشگاه گفت: اتصال ما با کشورهای غربی اینگونه نیست که ما نسخه آنها را برای خودمان بپیچیم و بخواهیم عیناً همان را پیاده سازی کنیم اما حتما از روش‌ها و نکاتشان استفاده میکنیم و نسخه داخلی خود را می‌پیچیم.

وی تصریح کرد: ما امروز در پارکهای‌مان اصلا به موضوع عدالت در فضاهای سبز شهری توجه نکرده ایم و جالب است که بدانید حتی در پارک‌های بانوان هم برخی موارد نادیده گرفته شده است.

وی افزود: ما حرف از برابری نمی‌زنیم بلکه میگوییم باید عدالت برقرار شود باید به دنبال عدالت بین مردان و زنان باشیم.

این استاد دانشگاه خطاب به مسؤولان گفت ما این همه دانشجوی دکتری در آستانه انتخاب تز دکتری داریم که اگر شما عزیزان همکاری کنید می توانیم با انتخاب تز و پایان نامه درست مشکلی از مشکلات جامعه را حل کنیم.

وی درخصوص اصالت موضوع منظر شهری گفت: ما این ادعا را داریم که ریشه ها و اصالت این رشته در اختیار ما است.

فیضی گفت شاهد این مدعا این است که در متون ادبیاتی که داشته ایم شهرها به گونه ای خاص به تصویر کشیده شده است و دارای همه ارکان لازم و ضروری برای استفاده مردم شهر وجود داشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول