اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

خدمات قابل تقدیر تیپ 48 فتح/مسؤولانی که حتی یک بار از مرزبانان سراغی نگرفتند؟!

به مناسبت برپایی اولین اقامه نماز جمعه در کشور فرمانده تیپ 48 فتح با امام جمعه قلعه رئیسی دیدار کردند و موضوعات مختلفی از جمله خدمات قابل تقدیر تیپ 48 فتح عنوان شد.

خدمات قابل تقدیر تیپ 48 فتح/مسؤولانی که حتی یک بار از مرزبانان سراغی نگرفتند؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، به مناسبت برپایی اولین اقامه نماز جمعه در کشور فرمانده تیپ 48 فتح با امام جمعه قلعه رئیسی دیدار کردند.

سرهنگ حسن حکمتیان در دیدار با امام جمعه قلعه رئیسی به رشادت ها و از خودگذشتگی شهدای منطقه اشاره و عنوان کرد: شهدا مظهر عزت و افتخار جامعه اسلامی هستند و ادامه دادن راه آن بزرگواران و ترویج فرهنگ سترگ ایثارگری وظیفه همه ماست.

فرمانده تیپ 48 فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش نماز جمعه در انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: نماز جمعه در تحقق و تبیین گام دوم انقلاب نقش تعیین‌ کننده‌ای دارد و حلقه واسط بین مردم و حاکمیت است.

وی افزود: نماز جمعه به دلیل ویژگی خاصی که دارد دل‌های مردم را به یکدیگر نزدیک‌تر کرده و در کنار آن نیز آگاهی سیاسی و اجتماعی ویژه‌ای به نمازگزاران می‌دهد و مایه افتخار است که نماز جمعه سبب خنثی شدن بسیاری از مشکلات در کشور بود.

حکمتیان سپاه را نماد عزت و افتخار کشور دانست و یادآور شد: پاسداران و مجموعه سپاه حافظ امنیت و آرامش کشور در برهه‌های مختلف بوده‌اند، همان‌گونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.

فرمانده تیپ 48 فتح استان به رشادت‌ها و مجاهدت‌های فرزندان استان در مرزها در سال های گذشته اشاره و تصریح کرد: همان طور که فرزندان استان کهگیلویه و بویراحمد در 8 سال دفاع مقدس رشادت ها و تلاش های ارزنده داشتند و امروز رشادت آنها در سطح کشور نمونه عینی عام و خاص است توانستیم در تیپ 48 فتح این رشادت را در مرزها بار دیگر به نمایش بگذاریم.

وی به رشادت و تلاش های تیپ 48 فتح در کشور اشاره کرد و گفت: حضور این تیپ در آشوب‌ها، فتنه ها، و مرزها در سالهای گذشته مشخص بود و حضور در مرز سیستان بلوچستان، حضور در سیل خوزستان، سیل پل دختر و زلزله های صورت گرفته در غرب، کمک رسانی به سیل زدگان و زلزله زدگان و حضور در مرز خوزستان از تلاش های که گوشی از خدمات این نهاد مقدس در سطح کشور بود.

حکمتیان به حضور در مرز غرب و شمال غرب از سال 90 تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: پس از حضور بعضی گروهک های ترورسیتی در غرب کشور این تیپ در مرز مستقر و سپس توانست افتخارات بسیاری را در مرز به دست آورد به نحوی که در مرز با 6گروهک تروریستی روبرو بودیم.

فرمانده تیپ 48فتح استان با بیان اینکه در این 8 سالی که در مرز بودیم یک مدیر از استان به ما سر نزد یادآور شد: در هر شرایطی این را وظیفه خود می دانستیم که حافظ امنیت مردم باشیم و هم این است که سپاه در دل مردم جا دارد اما تیپی با این همه سرفرازی نیازمند این بودیم که لااقل مسئولین استانی به ما سر می زدند و یک خداقوت می گفتند و بچه همیشه چشم انتظار مسئولین برای حضور در آن منطقه بودند اما متاسفانه برا یکبار هم حضور پیدا نکردند.

وی با بیان اینکه خدمات ارزنده به روستاهای دور افتاده استان از طریق تیپ 48فتح صورت گرفت خاطرنشان کرد: خدمات بسیار ارزنده به روستاهای دور افتاده برای حل مشکلات مردم صورت گرفت که نمونه آن در روستای موشمی زیلایی و سیلاب و کلوار بود و همچنین در سیل ابتدای سال کمک های خوبی انجام گرفت که بسیاری مسئولین مشاهده کردند و امروز هم این آمادگی را داریم که هر جایی نیاز به حضور باشد  با قدرت و سرفرازانه حضور پیدا کنیم و کمک کنیم.

فرمانده تیپ 48فتح استان از راه اندازی دو گروهان در مناطق چاروسا و دیشموک خبر داد و عنوان کرد: دو گروهان بزرگ در دو منطقه چاروسا و دیشموک فعال خواهند شد.

حکمتیان در پایان از آمادگی این تیپ برای کمک وسایل نقیله تیپ 48فتح برای مناطق دور افتاده چاروسا و دیشموک شد.

حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی هم در این نشست سپاه را نماد عزت و افتخار ایران س اسلامی دانست و تاکید کرد: ثبات کنونی کشور در منطقه مدیون رشادت‌ها و ایثارگری نیروهای مسلح خصوصاً پاسداران عزیز است و بی شک بسیاری از دستاوردها و پیشرفت‌های کشور در زمینه‌ها مختلف نظامی، اقتصادی، علمی و فرهنگی مرهون تلاش‌های بی وقفه فرماندهان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. 

امام جمعه قلعه رئیسی خدمات تیپ 48 فتح را خدمات بسیار ارزنده دانست و گفت: خدمات این تیپ پر افتخار واقعا به فراموشی سپرده نشود و امیدواریم رسانه ها و تریبون های برای بیان ارزنده این تیپ سراسر افتخار فعال و به جای بسیاری از عواملی که سودی هم برای منطقه و استان و کشور ندارند چنین خدماتی را باید گفت چرا که 8سال بر روی مرز و کار شبانه روزی تنها گوشی ای از خدمات این تیپ پر افتخار است که باید این ها را به مردم گفت.

صلواتی با تقدیر از خدمات تیپ و سپاه پاسداران در سیل و کمک رسانی به روستاهای استان ادامه داد: پروژه های در این منطقه است که سال های سال است با تامین اعتبارات بسیار بالا هنوز به پایان نرسیدند که امیدواریم با کمک وسایل نقیله و کمک های انسانی سپاه و تیپ 48فتح این مشکلات به حداقل برسند.

در پایان این نشست فرمانده تیپ 48فتح از امام جمعه قلعه رئیسی تقدیر کرد.

سپس فرمانده تیپ 48 فتح استان به همراه امام جمعه قلعه رئیسی با حضور در منزل یکی از جانبازان شهر قلعه رئیسی با ایشان دیدار و مشکلات را بررسی کردند.

انتهای پیام/82021

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول