اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

از مهاجرت ۸۵۰۰ نفر تا خالی کردن پشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه نگهداشت جمعیت در استان خراسان‌جنوبی امنیتی شده، گفت: در شهرستان نهبندان از سال 91 تا 95، هشت هزار و 500 نفر به استان‌های مجاور و یا مرکز استان و حاشیه شهرها مهاجرت کردند

از مهاجرت ۸۵۰۰ نفر تا خالی کردن پشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عصر روز دوشنبه وارد استان خراسان‌جنوبی شد و دو طرح مشارکت اقتصادی بنگاه محور با مشارکت بنیاد برکت شامل جوجه تن طلا که محصول آن جوجه یکروزه است و مزرعه پرورش مرغ تخم‌گذار، با حضور وی در خراسان‌جنوبی افتتاح شد.

وی همچنین شامگاه امشب با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی دیدار داشت و در این دیدار دو ساعته استاندار خراسان‌جنوبی، رئیس مجمع نمایندگان استان و چند تن از مسؤولان استانی به ایراد سخنرانی پرداختند.

محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی در این دیدار گفت: ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در دهه‌های اخیر با توجه به دغدغه رهبری در مناطق کم‌برخوردار خدمات ارزشمند، شایسته و در خور شأن مردم مناطق محروم در حوزه احداث منازل مسکونی، مسجد، خانه عالم، مرکز بهداشت و ده‌ها نیاز عمرانی انجام داده است.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای خوبی که در سال‌های اخیر انجام شده توجه جدی به مقوله اشتغال است، بیان داشت: در چهل سال انقلاب اسلامی فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی خوبی در مناطق کم‌برخوردار انجام شده که آسفالت شش هزار کیلومتر جاده روستایی و برق‌دار شدن روستاهای بالای ده خانوار گوشه‌ای از این اقدامات است.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان داشت: متأسفانه در بحث معیشت و اشتغال مناطق کمتر کار شده و در چند سال اخیر برنامه خوبی در این زمینه در دستور کار قرار گرفته و شاهد ایجاد اشتغال در مناطق محروم خصوصاً در روستاهایی که جامعه هدف ستاد اجرایی امام است انجام شده است.

اشتغال؛ مهم‌ترین دغدغه مسؤولان

معتمدیان با بیان اینکه اشتغال از دغدغه‌های جدی و مشکلاتی بوده که در استان داریم، تبیین کرد: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در شهرستان نهبندان به عنوان معین ورود کرده و طرح‌های مشارکتی خوبی در زمینه طرح‌های بنگاهی و غیره انجام داده است.

وی از اجرای فاز نخست طرح تبدیل استان به هاب شتر خبر داد و بیان داشت: در بحث مباحث بهداشتی و قرنطینه‌ای دام‌ها و تأمین دام مولد مورد نیاز استان تحویل در مناطق روستایی استان انجام خواهد شد.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: نهضتی در مناطق کمتر توسعه‌یافته استان در حال شکل‌گیری است و امیدواریم با سرعت و شتاب بیشتر، انسجام و تقسیم کار شاهد ایجاد اشتغال در این مناطق باشم.

نظر افضلی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: چندین سال است که منتظر این سفر پربرکت سفر (ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به استان خراسان‌جنوبی هستیم و امیدواریم این سفر موجب خیر و برکت باشد.

سختی‌های مردم استان به مسؤولان کشوری نرسیده است

وی با بیان اینکه در زمینه خطوط دو بانده زحماتی کشیده شده ولی نسبت به ایران مرکزی و غرب کشور هنوز فاصله داریم، مطرح کرد: سختی‌های مردم استان هنوز به مسؤولان اصلی نظام نرسیده و در زمینه زیرساخت‌ها یک عقب‌ماندگی تاریخی را در این نقطه از کشور حس می‌کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس با اعلام اینکه در بخش آبرسانی خدماتی ارائه شده ولی نیازمند بازنگری است، تصریح کرد: حدود 500 روستای خراسان‌جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود که برای ایجاد مجتمع‌های آبرسانی در این روستاها نیازمند 250 میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مهاجرت 8500 نفر از نهبندان

افضلی با بیان اینکه نگهداشت جمعیت در استان خراسان‌جنوبی امنیتی شده، اعلام کرد: در شهرستان نهبندان از سال 91 تا 95،  هشت هزار و 500 نفر به استان‌های مجاور و یا مرکز استان و حاشیه شهرها مهاجرت کردند

وی اشتغال‌زایی را از موضوعات مهم جهت نگهداشت جمعیت دانست و گفت: در بحث شتر و هاب شتر و پتانسیل واردات دام اگر به صورت زنجیره تعریف نشود ابتر خواهد بود لذ باید از چرخه تولید تا فروش مدنظر قرار گیرد.

مجید نصیرایی مسؤول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه باید مسئله اساسی استان در بحث محرومیت واکاوی شود، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل استان آب است لذا باید مشکلات و معضلات استان را به صورت ریشه‌ای حل کنیم.

1000 زائر اولی در انتظار اعزام

موسی جوینده رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با اشاره به ولایتمداری مردم استان، گفت: همین انسان‌های کم‌برخوردار در امور خیر و کمک به اعتاب مقدسه پیشتاز هستند بنابراین باید این استان را نسبت به سایر استان‌های برخوردار ویژه ببینید.

وی از اعزام یک هزار و 500 زائر اولی در سال گذشته به مشهد مقدس خبر داد و بیان داشت: همچنین هم‌اکنون یک هزار زائر اولی دیگر در پشت نوبت برای اعزام هستندکه به دلیل نبود مکان فعلاً شرایط اعزام آن‌ها مهیا نیست.

آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی بر حذف مکررات تأکید و بیان داشت: باید مکررات حذف و مابقی امور براساس اولویت‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جاهایی که در چهارچوب وظایف ستاد امام(ره) است در این سفر مدنظر قرارگیرد، افزود: مسئله اشتغال و معیشت از موضوعات مهم است و اعتقاد داریم آنچه در توان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) باشد با نظرات مسؤولان توأم و به اجرا گذاشته شود.

بانک‌ها پشت قرارگاه پشرفت و آبادانی را خالی کردند

سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه می‌توان با اتحاد، همدلی و هماهنگی خدمات مؤثری ارائه دهیم، گفت: ساز و کاری در استان فراهم شده و با هم‌افزایی دستگاه‌ها از کارهای موازی و پراکنده جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی حرمت و روحیه جهادی و ارائه خدمات ارزان را برای جامعه هدف به ارمغان می‌آورد، تبیین کرد: سپاه و بسیج استان خراسان‌جنوبی با توجه به وجود نیروهای تسهیل‌گری و حدود 220 گروه جهادی آمادگی دارد در بخش آموزش و شبکه‌سازی  به جامعه هدف خدمت کند.

قاسمی با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی با هماهنگی دولت و بانک‌ها قرار بود طرح‌هایی را در زمینه محرومیت‌زدایی اجرا کند، اعلام کرد: متأسفانه بانک‌ها پشت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه را خالی کرد و و قرارگاه از جانب بانک‌ها مورد حمایت قرار نگرفت.

انتهای پیام/69039/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول