اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

امسال 534 نوع کالا از کرمانشاه به 21 کشور دنیا صادر شده است

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: طی چهار ماهه نخست سال‌جاری 534 کالا به ارزش 821 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان به 21 کشور دنیا صادر شده است.

امسال 534 نوع کالا از کرمانشاه به 21 کشور دنیا صادر شده است

خلیل حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: طی چهار ماهه نخست سال‌جاری 821 میلیون دلار کالا به وزن یک‌ میلیون و 788 هزار تن، از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش هشت درصد کاهش و از حیث وزن یک درصد رشد داشته است.

وی گفت: 420 میلیون دلار با وزن 944 هزار تن از کالاهای فوق در گمرکات کرمانشاه، پرویزخان، خسروی و پاوه اظهار و صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش یک‌ درصد افزایش و از حیث وزن هشت درصد کاهش داشته است.

 مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: سایر گمرکات کشور نیز در این مدت 338 میلیون دلار کالا با وزن 772 هزار تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن سه درصد افزایش و از حیث ارزش 28 درصد کاهش داشته است.

حیدری عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را گوجه فرنگی تازه یا سردکرد، هندوانه تازه، میله‌های آهنی یا فولادی گرم نوردشده، لوازم خانه‌داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، انواع بستنی حتی دارای کاکائو، پنیر، کولرهای آبی خانه با هوادهی حداکثر 8 هزار فوت مکعب در دقیقه، آهن یا فولاد تخت نوردشده آبکاری شده یا اندودشده باروی، خربزه،کیسه پلاستیکی، دوغ، کود اوره، ماست، رب گوجه فرنگی، بیسکویت‌هایی که به آن‌ها مواد شیرین‌کننده افزوده‌انده، ظروف ملامین عنوان کرد و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می‌شود.

 ناظر گمرکات استان کرمانشاه مجموع اقلام صادراتی اظهار شده طی چهار ماهه نخست سال‌جاری از گمرکات استان کرمانشاه را 534 نوع کالا عنوان کرد و گفت:  طی مدت مذکور در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به 21 کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول