اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

ضرورت ایجاد حلقه اتصال بین فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: امروز نیاز به پژوهش درکنار آموزش ضروری است، بنابراین حلقه اتصال بین فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی باید ایجاد شود.

ضرورت ایجاد حلقه اتصال بین فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرنگار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌فارس، سید مهدی اعتمادی فرد رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در نخستین نشست خبری موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران در سال 98 با موضوع تدوین رویکردهای جدید موسسه در حوزه پژوهشی و فرهنگی کشور، اظهار داشت: این موسسه بال پژوهشی و راهبردی دانشکده علوم اجتماعی است.

وی ادامه داد: در طرح جامع سوم پنج‌ساله دانشگاه دیده شده که دانشگاه حتما باید به بعد راهبردی و پژوهشی توجه کند و نمی‌توانیم در دانشگاه به اولویت و نیازهای جامعه بی‌توجه باشیم.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران افزود: طبق دستورالعمل بالادستی، پژوهش‌ها حتما باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

اعتمادی‌فرد بر ضرورت تنوع‌بخشی به نهادهایی که دانشکده با آنها در ارتباط است برای فعالیت موثر پژوهش‌ها تاکید کرد.

وی گفت: همچنین حلقه اتصال بین فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی باید ایجاد شود که راه‌اندازی باشگاه پژوهشگران می‌تواند در این را موثر باشد.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران اظهار داشت: اگر به فعالیت‌های موسسه توجه کنیم می‌بینیم که بحث پژوهش حتی بعد از تاسیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در این موسسه مورد توجه قرار گرفته است.

اعتمادی‌فرد گفت: امروز نیاز به پژوهش درکنار آموزش ضروری است و بیش از پیش این نیاز را احساس می‌کنیم، زیرا به گفته یکی از استاد معروف علوم اجتماعی، مردم در جامعه کار خود را می‌کنند و ما هم در دانشگاه کار خود را انجام می‌دهیم. امروز هم دانشجو درس می‌خواند و مردم کار خودشان را می‌کنند. مردم اجتماع خود را دارند و ما هم علوم اجتماعی خود را می‌خوانیم.

وی افزود: به همین دلیل باید از قاعده به نوک هرم حرکت کنیم، شاید نتوانیم استاد را به این موسسه بیاوریم،‌ اما وقتی پای دانشجو را به این موسسه باز کنیم، استاد هم خواهد آمد و حلقه اتصال پژوهش و آموزش مستحکم‌تر خواهد شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول