اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

«جشنواره خلاقیت» نمونه بارز اقتصادمقاومتی دانش‌بنیان است

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: «جشنواره خلاقیت» نمونه بارزی از اقتصادمقاومتی دانش‌بنیان بوده که به دنبال فرهنگ تولید است.

«جشنواره خلاقیت» نمونه بارز اقتصادمقاومتی دانش‌بنیان است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، رضوان حکیم‌زاده صبح امروز در نخستین جشنواره خلاقیت ویژه فرهنگیان لرستانی اظهار کرد: این جشنواره نشان روشنی از اراده ملت برای رقم زدن فردای بهتر کشور است.

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی نتوانسته و نمی‌تواند عزم و ارده ملتی را که به دنبال استقلال است را به بند کشاند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش جشنواره خلاقیت را نمونه‌ای از تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه دانش‌بنیان عنوان و تصریح کرد: نقطه آغاز فرهنگ تولید پرورش خلاقیت در بین نوآموزان و دانش‌آموزان ابتدایی است.

حکیم‌زاده با بیان اینکه جهان استکبار شاید در کوتاه‌مدت ما را تحریم کند، گفت: اما هیچ‌گاه نمی‌تواند مغزهای ما را از اندیشه‌های نو و خلاقانه خالی نماید.

وی بیان داشت: علی‌رغم شرایط دشوار اما شاهد رشد خوبی در حوزه نرخ پوشش پیش‌دبستانی لرستان هستیم، امیدواریم طی سال‌های آینده رشد بالای پوشش تحصیلی این مقطع تحصیلی که کلید تحول آموزش‌وپرورش بوده را شاهد شویم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با تاکید بر اینکه در سند تحول بنیادین چرخش اساسی از آموزش به سمت تربیت را داریم، افزود:  یکی از تغییرات لازم برای تحقق این مهم، بازخوانی و بازنگری در نقش اصلی کارگزاران اصلی همچون مدیران و معلمان است.

حکیم‌زاده ادامه داد: در معاونت آموزش ابتدایی وزارت‌خانه بر این باوریم که این دوره زمان شکل‌گیری شخصیت افراد است و با تربیت تمام ساحتی می‌توان انسان را به حیات طیبه رساند بنابراین بایستی تعامل و رفتار را در جهت حفظ کرامت پایه‌گذاری کرد.

وی، حذف آزمون‌های زائد و کتاب‌های کمک آموزشی را در راستای حفظ کرامت دانش‌آموزان خواند و اظهار داشت: نبایستی با رقابت ایجاد کردن و سرزنش و برچسب‌زدن، دانش‌آموزان را در معرض رقابت قرار داد.

انتهای پیام/85018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول