اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

درخشش نمایشی از حوزه هنری در جشنواره «تئاتر رضوی»/موزیکال «دزدان کلاغی» برای بچه‌ها تمدید شد

نمایشنامه «می‌شنوی داره منو صدا می‌زنه» نوشته بهمن پارساآرا در فهرست نامزدهای برگزیده چهاردهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» قرار گرفت.

درخشش نمایشی از حوزه هنری در جشنواره «تئاتر رضوی»/موزیکال «دزدان کلاغی» برای بچه‌ها تمدید شد

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش کودک شاد و موزیکال «دزدان کلاغی» تمدید شد. این نمایش تا پایان مرداد ماه ساعت ۱۹ در فرهنگسرای ابن سینا به روی صحنه می‌رود.

دزدان کلاغی به نویسندگی عباس قاصدزاده و کارگردانی زینب اسدی داستان زوج مهربانی است که سال‌هاست در مزرعه کشاورزی خود یک مترسک ساخته‌اند که کلاغ‌ها را فراری می‌داد. یک روز دسته‌ای از کلاغ ها به مزرعه حمله می‌کنند اما موقع فرار بال یکی از آنها زخمی می‌شود و نمی‌تواند همراه بقیه فرار کند. مترسک به کلاغ زخمی کمک می‌کند و آنها با هم دوستان خوبی می‌شوند و ...

علاقمندان می‌توانند برای تماشای نمایش همه روزه به جز شنبه‌ها به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۸ _ ۸۸۳۶۶۳۶۶ و برای رزرو با ۰۹۳۳۵۱۳۲۱۴۶ تماس بگیرند.

*مریم بوبانی به نمایش «شب بخیر مادر» پیوست

مریم بوبانی بازیگر با سابقه تئاتر، سینما و تلویزیون به نمایش «شب بخیر مادر» به نویسندگی مارشا نورمن و کارگردانی فرید سلیمانی پیوست.

بوبانی در کارنامه هنری خود نقش آفرینی در بیش از ۳۵ اثر سینمایی و ۲۰ سریال تلویزیونی را دارد و آخرین فعالیتش در عرصه تئاتر سال ۱۳۹۷ با نمایش خنکای ختم خاطره رقم خورده است. «شب بخیر مادر» به نویسندگی مارشا نورمن،  کارگردانی فرید سلیمانی و تهیه کنندگی امیر لقمان درحال تمرین است، که دو بازیگر در آن به ایفای نقش می پردازند.
این اثر هنری قرار است به زودی در یکی از تماشاخانه های خصوصی به روی صحنه برود.

*دغدغه‌هایی که «آدم‌ها، قصه‌ها و آوازها» را به تئاتر شهر برد

نویسنده و کارگردان نمایش «آدم‌ها، قصه ها، آوازها» با اشاره به تجربیات خود در به صحنه بردن این اثر نمایشی از همکاری با رسول نجفیان بازیگر و خواننده پیشکسوت کشورمان سخن گفت.

کامران شهلایی طراح، نویسنده و کارگردان نمایش «آدم ها، قصه ها، آوازها» که این روزها در کافه تریای تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر است با اشاره به انگیزه‌ها و دغدغه‌های خود برای اجرای این نمایش بیان کرد: کارگردانی نمایش «آدم‌ها، قصهها، آوازها» برای من تجربه بی نظیری بود که قطعا آن را به عنوان یکی متفاوت‌ترین تجربه هایم در عرصه نویسندگی و کارگردانی می دانم چرا که  هم برای خودم دربرگیرنده نکات آموزنده ای بود و هم توانستم با طیف دیگری از مخاطبان تئاتر مواجه شوم که قطعا انگیزه من را برای طراحی آثار نمایشی این چنین مضاعف کردند.

وی افزود: در همین چند روزی که از اجرای عمومی نمایش گذشته تماشاگران زیادی بودند که استقبال خوبی کردند به طوری که خیلی از آنها در گفت‌وگو با من اعلام می‌کردند که دفعه بعد حتما همراه خانواده‌های خود به تئاتر شهر مراجعه خواهند کرد. اتفاقا همین موضوعات است که کارگردانی این نمایش را برای من تبدیل به یک تجربه متفاوت کرده و فضایی را فراهم آورده که از شرایطی نزدیک تر با نوع تعامل تماشاگر و اثر رو به رو شوم.

شهلایی گفت: یکی از نکته‌های بسیار مهمی که در اجرای این اثر نمایشی به من کمک کرد همراهی بسیار ارزشمند آقای رسول نجفیان بود که در تعامل کامل همراه با متن اجرایی و گروه کنار ما بودند و کاری کردند که من از حضور این هنرمند بزرگ به موثرترین شکل ممکن استفاده کنم. به هر حال نمایش «آدم ها، قصه ها، آوازها» برای من یک دغدغه بود که می خواستم آن را در یک محیط کافه ای اجرا کنم. قطعا هم می‌توانستم شرایطی را ایجاد کنم که نمایش را در یک تالار روی صحنه ببرم اما مهم برایم این بود که در چنین محیطی با قضاوت مخاطبان رو به رو شوم که قطعا می‌تواند برای یک هنرمند اهل تئاتر شرایط متفاوتی باشد.

نمایش - موسیقی «آدم‌ها، قصه ها و آوازها» به کارگردانی کامران شهلایی و بازی رسول نجفیان ساعت ۲۰ در کافه تریای تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان است.

*درخشش نمایشنامه‌ای از حوزه هنری مرکزی در جشنواره «تئاتر رضوی»

نمایشنامه «می‌شنوی داره منو صدا می‌زنه» نوشته بهمن پارساآرا در فهرست نامزدهای برگزیده چهاردهمین جشنواره سراسری «تئاتر رضوی» قرار گرفت. نمایشنامه«می‌شنوی داره منو صدا می‌زنه» تولیدی حوزه هنری استان مرکزی است و قصه خانواده شهیدی را روایت می‌کند که چشم‌انتظار بازگشت پیکر شهیدشان هستند اما در مشهد مقدس....

اجرای صحنه‌ای این نمایشنامه نیز پیش از این در جشنواره‌های «لاله‌های سرخ» (اندیمشک)، «مهر» (کاشان) و «صاحبدلان» شرکت و موفق به کسب جوایزی شده بود.

یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره «تئاتر رضوی» امشب چهارشنبه ۹ مرداد ساعت ۲۱:۳۰ در آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن تبریز با معرفی و تقدیر از برگزیدگان برگزار خواهد شد.

*نمایش «در انتظار چراخ» در تماشاخانه همای سعادت

نمایش «در انتظار چراخ» در تماشاخانه همای سعادت روی صحنه می‌رود. این نمایش کمدی به نویسندگی و کارگردانی نیما نعمتی زاده با چند زبان از جمله فرانسه، آلمانی، فارسی و ... از ۱۰ تا ۲۵ مرداد ساعت ۲۱ در تماشاخانه همای سعادت در مدت زمان ۵۰ دقیقه اجرا می‌شود. نیما نعمتی زاده، آوید بزرگی، ملیکا طاهری عطار، پریسا سجودی و محمد منفرد بازیگران این نمایش هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: برق خانه قطع شده، چراغ‌ها خاموش و همه چیز بهم ریخته، زن و شوهر در تعجب‌تند. زن حامله است و مرد برای درست کردن اوضاع تلاش می‌کند؛ همین موقعیت ماجراهایی را به وجود می آورد. 

این نمایش پیشتر در آلمان نیز به نویسندگی و کارگردانی نیما نعمتی زاده روی صحنه رفته است.
سایر عوامل پروژه عبارت‌اند از: مشاور کارگردان:سعید دولتی، مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری همای سعادت، موسیقی: علیرضا دزفولی، طراح لباس: پریسا سجودی، دستیار یک کارگردان و منشی صحنه: ملیکا طاهری عطار، دستیار دو کارگردان نور و صدا: محمد منفرد، پوستر و تیزر: سامان فرامرزپور، ترجمه به فرانسه: هما معینی، آوید بزرگی، سونیا دهقانی، ترجمه به آلمانی: نیما نعمتی زاده.

تماشاخانه همای سعادت واقع در بلوار آیت الله کاشانی، زیر پل باکری، جنب پارک پارسیان پلاک ۲۶۱ است.
خرید به صورت حضوری یا اینترنتی از طریق سایت تیوال ممکن است

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول