اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

روشی ساده که ریسک سرطان پوست را کاهش می‌دهد

محققان آمریکایی در یک پژوهش جدید دریافتند مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین آ، ریسک ابتلا به سرطان پوست را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

روشی ساده که ریسک سرطان پوست را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد افرادی که مواد غذایی سرشار از ویتامین آ مصرف می‌کنند، ریسک بروز سرطان پوست را در خود کاهش می‌دهند. 

مطالعه محققان دانشگاه براون بیانگر آن است، مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین آ به میزان قابل توجهی در رفع ریسک سرطان پست تأثیرگذار است و سلامت افراد را در برابر این بیماری تضمین می‌کند. 

براساس اعلام دانشمندان، روغن جگر ماهی، هویج، پنیر، زرده، تخم مرغ، کره تازه، جعفری، کدو، اسفناج، کاهو، شاهی، خربزه، گیلاس، موز، خرما، هلو و پرتقال حاوی مقادیر زیادی از ویتامین آ هستند.

پژوهشگران آمریکایی تأکید می‌کنند، مصرف مکمل‌های ویتامین آ در کاهش خطر سرطان پوست تأثیری ندارد و افراد باید از طریق مواد غذایی و سبزیجات آن را دریافت کنند. 

براساس یک مطالعه جدید از دانشگاه براون، نه تنها خوردن مقدار زیادی از این مواد غذایی به افراد اطمینان می‌دهد که بدن به طور مداوم سلول‌های جدید پوستی تولید می‌کند، بلکه ممکن است از اثرات ایجاد کننده نور در اشعه ماوراء بنفش محافظت کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول