اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آمریکا ام‎الفساد است

امام جمعه گرگان با بیان اینکه آمریکا ام‎الفساد است و تمام بدبختی‎های دنیا زیر سر آمریکا است، گفت: آمریکا در بستر تحریم حتی مانع ورود دارو به ایران شده است.

آمریکا ام‎الفساد است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: آمریکایی‎ها کارهای بی‎حساب و کتاب بسیاری را انجام دادند، اخیراً وزیر امور خارجه کشورمان را تحریم کردند و جالب آن است که بسیاری از کشورها حتی اروپایی‎ها با این اقدام مخالفت کردند و این برخلاف تمام ضوابط بین‎المللی است چراکه  یک کشور و دولت رسمی را نمی‎توان تحریم کرد.

وی به تغییر رویکرد کشورهای منطقه در مسائل منطقه‎ای اشاره کرد و افزود: در گذشته موضع‎گیری این کشورها در مقابل ایران و کشورهای منطقه طور دیگری بود اما اخیراً رویکرد آنها تغییر کرده است، این کشورها در گذشته تصور می‎کردند، می‎توانند امنیت خود را با پول بخرند لذا آمریکا از عربستان‎سعودی پول می‎گرفت تا بگوید ما امنیت شما را حفظ می‎کنیم.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: تحولات اخیر منطقه اعم از ساقط کردن پهباد آمریکایی، توقیف نفتکش انگلیسی و ... توسط ایران موجب شد کشورهای حوزه خلیج فارس اعم از امارات و عربستان سعودی به این مسأله پی بردند که آمریکایی ها امنیت خود را هم نمی توانند حفظ کنند حال چطور می توانند امنیت ما را در منطقه حفظ کنند.

نورمفیدی با اشاره به اینکه آمریکا نتوانسته سیاست‎های خود را در منطقه پیاده کند، ابراز کرد: آمریکایی‎ها اعتراف کردند که هفت تریلیون دلار در منطقه خرج کردند اما به جایی نرسیدند، از طرفی کاهش نیروهای آمریکایی در عراق و افغانستان و سوریه نشان می‎دهد سیاست‎های آمریکا در منطقه شکست خورده و به جایی نرسیده است.

وی گفت: امیدواریم کشورهای حوزه خلیج فارس به این مهم پی ببرند که امنیت منطقه توسط کشورهای این منطقه تأمین می‎شود.

*مردم ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارند

امام جمعه گرگان متذکر شد: وزیر امور خارجه آمریکا اخیراً اعلام کرده که «وزیر امور خارجه ایران در آمریکا با مردم این کشور صحبت می‎کند چرا من نتوانم با مردم ایران صحبت کنم» که این گفته ممکن است برای برخی فریبنده باشد اما ما به وزیر امور خارجه آمریکا می‎گوییم قبل از آنکه به ایران بیایید به پرسش‎های ما پاسخ بدهید که به شما چه ارتباطی دارد در خاک هزاران کیلومتر از کشور خود دخالت می‎کنید و عامل آشوب می‎شوید، مگر شما چه کاره‎اید که نیروهای نظامی خود را به تمام دنیا اعزام می‎کنید؟

نورمفیدی اضافه کرد: آمریکا سال‎ها از دیکتاتوری نظام شاهنشاهی دفاع کرده و کودتای مرداد را در ایران راه‎اندازی کرد و شاه را دوباره به کشور بازگرداند که در برابر همه این اقدامات باید پاسخگو باشد.

وی با تأکید بر اینکه بهتر است آمریکا پاسخ بدهد که چه کسی از تروریست‎هایی که عامل ترور 17 هزار شهید شدند حمایت کرد و یا در دوران دفاع مقدس چه کسی از صدام پشتیبانی کرده است، گفت: مردم ایران آمریکا را می‎شناسند و نه تنها مردم ایران که سراسر دنیا هیچ اعتمادی به این کشور ندارند.

*تمام بدبختی‎های دنیا زیر سر آمریکاست

امام جمعه گرگان با بیان اینکه آمریکا ام‎الفساد است و تمام بدبختی‎های دنیا زیر سر آمریکا است، بیان کرد: آمریکا در بستر تحریم حتی مانع ورود دارو به ایران شده است.

نورمفیدی تأکید کرد: ملت ایران نباید فریب شعارهای فریبنده آمریکایی‎ها را بخورند، آنها انسان نیستند در حالی که در برجام با آمریکا مذاکره کردیم ترامپ زیر تمام تعهدات زد و از آن خارج شد.

وی در بخش دیگر از سخنانش با تسلیت شهادت امام جواد(ع) یادآور شد: معتصم عباسی امام جواد (ع) را در سن 25 سالگی و در سال 220 هجری قمری به وسیله خوراندن سهم به دست ام الفضل همسر این امام همام به شهادت رساند.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: امام جواد (ع) در دوران کودکی به امامت رسیده بود و اینکه یک کودک امام و رهبر یک امت بود موجب تعجب بسیاری از افراد شده بود طوری که این مساله حتی شیعیان را به تردید انداخت.

نورمفیدی تصریح کرد: مامون برنامه‎ها و جلسات مختلف علمی را با حضور علما، بزرگان فرق مختلف، فقها و متکلمان برگزار می‎کرد تا از طریق این جلسات و پرسش و پاسخ‎های علمی نشان دهد شیعه اصل و اساسی ندارد که یک کودک را امام خود قرار داده اما برخلاف سیاست مأمون تمامی این جلسات به نفع امام جواد تمام می‎شد و حاضران این جلسات از سطح بالای علمی امام جواد(ع) متحیر می‎ماندند.

وی بیان کرد: این جلسات مأمون موجب شد که شک و تردید شیعیان در سپردن امامت به یک کودک برطرف شود و در نهایت حاکمان ظلم و جور نتوانستند امام جواد را تحمل کنند چراکه راه و روش آنها با امامان شیعه متفاوت بود.

امام جمعه گرگان ادامه داد: حاکمان ظلم آن موقع اسلامی را مطرح می‎کردند و به نام اسلام دست به اقدامات بسیاری می‎زدند اما اسلام راستین توسط خاندان پیامبر (ص) و فرزندان علی (ع) اشاعه و ترویج می‎شد لذا امامان ما را زندانی و به شهادت می‎رساندند.

*خوشبختی واقعی در گرو محبت، معرف و شناخت است

نورمفیدی با اشاره به سالروز ازدواج حضرت امیرالمونین (ع) و حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: این ازدواج ساده و بی‎آلایش برگزار شد و خانه‎ای که در آن زندگی می‎کردند کوچک بود اما به عظمت همه عالم بزرگ بود و فرزندانی که در دامن این خانواده تربیت شدند الگوی همه انسان‎ها و الگوی آدمیت، بشریت و تکامل انسان هستند.

وی گفت: ازدواج امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در عین سادگی بر اساس عشق، علاقه و شناخت بود.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه نباید ازدواج به خاطر پول، زیبایی و مقام باشد، توضیح داد: به جوانان توصیه می‎کنم در ازدواج زیبایی و ثروت و مقام را ملاک قرار ندهند چراکه این شاخصه‎ها خوشبختی نمی‎آورد بلکه عشق، محبت، معرفت، شناخت و هماهنگی بوجود آورنده زندگی خوب است و در دامن این زندگی‎ها فرزندان خوب تربیت می‎شوند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول