اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

حمایت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در طرح«پیوند آسمانی»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طرح پیوند آسمانی در راستای رسالت سازمان اوقاف و امور خیریه در نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح نیات واقفان و با هدف حمایت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان حدود 7 سال است که در جوار متبرکه در حال برگزاری است.

حمایت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در طرح«پیوند آسمانی»

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیین رونمایی از طرح پیوند آسمانی در سال 98 پیش از ظهر امروز در سالن همایش مقبره علامه مجلسی با حضور مسؤولان استانی و سردفتران ازدواج برگزار شد.

حجت الاسلام رضا صادقی در این مراسم اظهار داشت: طرح پیوند آسمانی در راستای رسالت سازمان اوقاف و امور خیریه در نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح نیات واقفان، حدود 7 سال است که در جوار متبرکه در حال برگزاری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: اجرای این طرح سبب اجرای رویه‌ای یکسان در عمل به نیات واقفان مرتبط با ازدواج می‌شود و از اعمال سلیقه‌های شخصی در موضوع جلوگیری می‌کند.

وی در ادامه ابراز داشت: طی این 7 سال موسسات مربوطه که توان ورود به این طرح را دارند تاکنون وارد میدان عمل نشده‌اند.

صادقی حمایت و ترویج فرهنگ ازدواج آسان و اجرای امینانه نیات واقفان را از اهداف این طرح دانست و بیان کرد: نزدیک به 625 موقوفه با نیت ازدواج در 31 استان کشور به ثبت رسیده است که از عواید آن‌ها می‌توان در اجرا هر چه‌بهتر و گسترده‌تر طرح «پیوند آسمانی» استفاده کرد که البته این موضوع نیازمند همت مردم و البته مسؤولان است.

وی در ادامه خطاب به کانون سردفتران ازدواج و طلاق استان اصفهان گفت: زوج‌های جوانان بسیاری وجود دارند که توان پرداخت کامل حق التحریره را ندارند، لازم است سردفتران در شرایط اقتصادی امروز و با شناسایی این افراد کمکی به تحقق امر ازدواج و البته جوانان بکنند.

صادقی با اشاره به اجرا طرح افق یادآور شد طرح افق با هدف کاهش بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی در جوار امامزادگان در سازمان اوقاف و خیریه استان اصفهان در حال برگزاری است، گفت: در استان اصفهان 718 امامزاده به ثبت رسیده که از این تعداد 300 امامزاده شاخص وجود دارد که می‌توان از ظرفیت آن‌ها در همین راستا استفاده کرد.

نداشتن قانون مشخص و مدون، مشکل اصلی کانون سردفتران ازدواج

در ادامه این جلسه علی بهبهانی ابراز داشت: یکی از مشکلات اصلی کانون سردفتران ازدواج، نداشتن ساختار قانونی مشخص و مدون مثل دفاتر رسمی ازدواج است و تا هنگامی‌که این مسأله حل نشود مشکلات مربوط به این حوزه همچنان پابرجا خواهد ماند.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان اصفهان ادامه داد: برای حل  مسأله  مذکور باید از ظرفیت افراد متعدد و تأثیرگذار استفاده شود تا حرف و خواسته کانون سردفتران ازدواج به مسؤولان مربوطه در بخش‌های مختلف قوه قضاییه و مجلس و... برسد.

وی در ادامه اذعان داشت: کانون سردفتران ازدواج فعالیت‌ها خوبی را آغاز کرده است که تداوم آن نیازمند حمایت‌های معنوی و مادی است،  منظور از حمایت‌های معنوی اصلاح قانونی است که ذکر شد.

بهبهانی اضافه کرد: ا در بخش نیازهای مادی کانون سردفتران ازدواج هیچ‌گونه بودجه تعریف‌شده‌ای، وجود ندارد و حضور افراد در جایی که جنبه مالی مطرح نیست، فقط یک ایثار است که باید حمایت شود.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان اصفهان در پایان متذکر شد: همه موظف هستیم تا این شبیخون فرهنگی که سبب افزایش سن ازدواج شده است را برطرف کنیم و کانون خانوده را که یکی از ارکان مهم جامعه است، تقویت کنیم.

انتهای پیام/63106/ص30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول