اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

خروج هزاران نفر از کشمیر هند، به دلیل احتمال وقوع درگیری‌های نظامی

به دنبال صدور هشدار امنیتی دولت محلی کشمیر در خصوص احتمال وقوع درگیری‌های تازه در این منطقه، هزاران نفر از گردشگران، زائران و کارگران، عزیمت از این منطقه را آغاز کردند.

خروج هزاران نفر از کشمیر هند، به دلیل احتمال وقوع درگیری‌های نظامی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از مقامات ارشد دولت هند امروز (شنبه) اعلام کرد که به دنبال هشدار امنیتی دولت محلی در خصوص حملات احتمالی شبه‌نظامیان در کشمیر، هزاران نفر از مردم هند، در حال ترک این منطقه هستند.

طبق گزارش رویترز، مقامات امنیتی هند روز گذشته (جمعه) مدعی شدند که به شواهدی دست یافته‌اند مبنی بر اینکه شبه‌نظامیان تحت حمایت ارتش پاکستان قصد حمله به زائران هندو در کشمیر دارند.

رویترز ادامه داد، هشدار دولت محلی کشمیر به تعطیلی معابد منتهی شده است و از هندوها و گردشگران تقاضا شده است تا به خانه‌های خود بازگردند.

یکی از مقامات ارشد محلی امروز اعلام کرد که توصیه‌های مطرح شده، موجی از ترس و دلهره را در بین ساکنان محلی به وجود آورده است و همین امر موجب عزیمت هزاران گردشگر، زائر و کارگر از کشمیر شده است.

طبق گزارش رویترز،‌ گرچه آمار دقیقی مطرح نشده است اما ظاهراً 20 هزار زائر هندو و گردشگر هندی و بیش از 200 هزار کارگر در حال ترک منطقه کشمیر هستند.

از سال 1947 و پس از استقلال هند و پاکستان از استعمار انگلیس تاکنون 3 جنگ در سال های (1947، 1965 و1971) میان دو کشور بر سر مسئله کشمیر رخ داده و بیش از 70 هزار نفر طی این درگیری‌ها کشته شدند. (جزئیات بیشتر)

واشنگتن که در امور داخلی بسیاری از کشورها مداخله می‌کند، پیشنهاد میانجیگری در مناقشه کشمیر را رد کرده است اما هند درخواست دولت ترامپ در این خصوص را رد کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول