اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

چرا پزشک خوب بهترین استارتاپ سلامت است؟

در سال های اخیر گسترش روز افزون اینترنت و فناوری اطلاعات در ایران، ارتباطات و تبادل اطلاعات را تسهیل کرده است. یکی از نمودهای این امر در حوزه سلامت بوده است.

چرا

در سال های اخیر گسترش روز افزون اینترنت و فناوری اطلاعات در ایران، ارتباطات و تبادل اطلاعات را تسهیل کرده است. یکی از نمودهای این امر در حوزه سلامت بوده است. استارتاپ های بسیاری شکل گرفتند و پیشرفت کردند و هر کدام به سهم خود به فضای سلامت کشور کمک کردند. در این میان به بررسی سایت و استارتاپ پزشک خوب می پردازیم.

شکل گیری "پزشک خوب"

در ابتدای دهه 90 شمسی با توجه به احساس نیازی که در حوزه سلامت وجود داشت، تعدادی از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف به فکر راه اندازی مجموعه ای افتادند که بتواند در زمینه پزشکی به رفع نیاز مردم بپردازد. در ادامه راه تیم پزشک خوب تشکیل شد و تصمیم بر آن شد که با طراحی وب سایت پزشک خوب کار خود را آغاز کنند.

رسالت سایت پزشک خوب ارتقای امر سلامت و تسهیل گری درمان است. از همان ابتدای کار، ارتباط مناسبی بین این مجموعه و متخصصان حوزه سلامت برقرار شد. پزشکان مختلف از تهران و در ادامه سایر شهرهای ایران به پزشک خوب پیوستند. این ارتباط مناسب باعث راحت تر شدن فرآیند مراجعه بیماران نیز شد. چرا که علاوه بر روش های مرسوم، بیماران می توانستند از طریق رزرو اینترنتی نیز از پزشک خود وقت رزرو نمایند.

ماموریت جدید پزشک خوب: "ارتقای سلامت روانی جامعه"

در ادامه این مسیر تیم پزشک خوب با بررسی ابعاد مختلف به این نتیجه رسید که در کنار بحث های پزشکی و سلامت جسمانی، به مباحث مرتبط با سلامت روانی مردم نیز توجه کند. دعوت از روانشناسان برای پیوستن به مجموعه پزشک خوب و تهیه محتوای مرتبط با مسائل روانشناسی در این دوره آغاز شد. استقبال روانشناسان از این طرح به حدی بود که در کمتر از یک سال پزشک خوب به مهمترین مرجع روانشناسی کشور تبدیل شد.

گستره تخصص های سلامت

در حال حاضر پزشک خوب بیش از 30 تخصص سلامت را تحت پوشش خود دارد. عمده این تخصص ها، زیرمجموعه روانشناسی و پزشکی است. در حال حاضر تخصص هایی نظیر متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی)، جراح مغز و اعصاب، جراح کلیه، مجاری ادراری و تناسلی (اورولوژی)، متخصص تغذیه، متخصص طب سنتی، متخصص پوست و مو، جراح پلاستیک و زیبایی، متخصص زنان و زایمان، متخصص اطفال، متخصص گوش، حلق و بینی (ENT)، متخصص شنوایی سنجی، متخصص داخلی، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری، چشم پزشک، جراح عمومی، متخصص قلب و عروق، متخصص جراحی قلب و عروق، ارتوپد، روانپزشکی و دندانپزشکی به عنوان تخصص های زیرمجموعه پزشکی در سایت پزشک خوب وجود دارد. در حوزه روانشناسی نیز زیرتخصص هایی نظیر مشاوره فردی، مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره تحصیلی، مشاوره کودک، مشاوره نوجوان، نوروتراپی، سکس تراپی، هیپنوتراپی و روان درمانی وجود دارد. در هر یک از این تخصص ها و زیرتخصص ها متخصصان مربوطه در بسیاری از شهرهای کشور وجود دارند.

گستره شهرها و نفرات تحت پوشش

سایت پزشک خوب هم اکنون 30 استان و 106 شهر فعال را تحت پوشش خود دارد. تمام 30 مرکز استان نیز قادر به گرفتن خدمات از این مجموعه هستند. شهرهایی نظیر تهران، اصفهان، مشهد، کرج، تبریز، شیراز، اهواز و کرمانشاه شهرهایی با بیشترین تعداد متخصص در سایت پزشک خوب هستند. به طور مثال در صورتی که نیازمند مراجعه به روانشناس خوب در تهران یا سایر شهرهای ایران هستید می توانید از طریق سایت پزشک خوب نسبت به رزرو اینترنتی یا تلفنی اقدام کنید.

در همین راستا اطلاعات بیش از 25 هزار نفر از متخصصان سلامت کشور در سایت پزشک خوب موجود است. این اطلاعات شامل آدرس مطب، شماره تلفن، خدمات قابل ارائه و رزومه بسیاری از پزشکان و روانشناسان کشور است.

خدمات سایت پزشک خوب

امکان جستجو از میان برترین متخصصان هر حوزه و رزرو اینترنتی و تلفنی از بین آنها برای عموم مردم امکان پذیر است. با توجه به اینکه پزشک خوب در هر شهر و در هر تخصصی تعداد زیادی پزشک و روانشناس دارد، می توان با اطلاعات این سایت نسبت به مراجعه به متخصص مورد نظر با توجه به خدمات و رزومه آن ها قدام کرد. متخصصان سلامت نیز در رشته های خود می توانند از امکان معرفی و تبلیغ خود و مطب شان بهره مند شوند.

در زمینه محتوایی نیز مجموعه پزشک خوب در وبلاگ و شبکه های اجتماعی خود مطالب مربوط به افزایش سلامتی جسمی و روانی رو به اشتراک می گذارد.

تمام خدمات سایت پزشک خوب به شکل رایگان به مراجعان ارائه می گردد. متخصصان نیز می توانند با توجه به خدماتی که انتخاب و دریافت می کنند، نسبت به تهیه بسته های انتخابی خود اقدام نمایند.

آمارهای سایت پزشک خوب

سایت پزشک خوب با نزدیک به دو میلیون بازدید ماهانه و بیش از 50 هزار کاربر فعال جزو پربازدیدترین سایت های سلامت کشور است.

بیش از 25 هزار نفر متخصص نیز تحت پوشش سایت پزشک خوب قرار دارند که نزدیک به 5 هزار نفر از این نفرات روانشناس هستند.

آینده استارتاپ پزشک خوب

با توجه به پیشرفت های حاصل شده تا به حال انتظار می رود که سایت پزشک خوب به عنوان بهترین سایت در زمینه اطلاعات متخصصان سلامت به شمار رود و در زمینه رزرو اینترنتی و تلفنی نیز پویاترین سایت باشد. این سایت همچنین قابلیت ارائه بالاترین کیفیت از محتوا در زمینه های سلامت شامل پزشکی، روانشناسی و تغذیه را داراست.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول