اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فارس من| کمبود آب در شاهرود؛ چاه‌ها به خط، پلیس در کمین!

این روزها کمبود آب در شاهرود سبب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است. مسؤولان می‌گویند چاه‌های آب را به خط کرده‌اند و پلیس آب هم در کمین مشترکان پرمصرف است تا این بحران مدیریت شود.

فارس من| کمبود آب در شاهرود؛ چاه‌ها به خط، پلیس در کمین!

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، شماری از مردم در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، موضوعی با عنوان «کمبود آب در شاهرود را مرتفع کنید» مطرح کرده‌اند.

آن‌ها با انتشار مطالبه‌ای در سامانه «فارس من» تصریح کردند که «کمبود آب در شاهرود امسال طاقت مردم را بریده؛ لطفاً فکری برای این امر کنید. با مسئولان استانی و شهرستانی مشکل کمبود آب به‌خصوص در شاهرود را پیگیری کنید. قطعی‌های پی‌درپی در خیابان نادر، شهید مدنی، مصلی، شهرک فدک و... وجود دارد امسال و کسی هم پاسخگو نیست»؛ خبرگزاری فارس استان سمنان به بررسی موضوع پرداخته است.

چاه‌ها به خط شدند

محمدکرم محمدی، فرماندار شهرستان شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تشریح وضع آب شرب شاهرود اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل گرم سال را پشت سر می‌گذاریم، مصرف آب بالا می‌رود؛ این روزها مشکل کمبود آب شرب داریم و مصرف بی‌رویه برخی شهروندان را هم شاهد هستیم.

وی ادامه داد: کمبود آب شرب در شهر شاهرود بر اساس سرانه مصرف شهروندان و نرم مصرف هر شهروند را داریم که حدود بین 600 تا 700 لیتر بر ثانیه در اوج مصرف است؛ کمبود آب شرب بیشتر در زمان اوج مصرف در شاهرود وجود دارد.

فرماندار شهرستان شاهرود تأکید کرد: با وجود این کمبودها، تلاش‌های زیادی از ناحیه استانداری سمنان انجام و در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان اعتباری تخصیص داده شده است، تصریح کرد: اعتبارات ملی هم از ناحیه آب و فاضلاب شهری استان سمنان به این امر اختصاص داده شده است.

محمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار حلقه چاه در شهر شاهرود حفر شده است، اضافه کرد: این چاه‌ها حفر شده و در حال ورود به مدار است؛ اعتبار تجهیز آن را امسال باید در نظر بگیرند و اعتبارات استانی و ملی برای وارد مدار شدن آن هزینه و مقداری از مشکلات آب شرب شهر شاهرود رفع شود.

اقداماتی مقطعی برای رفع کمبودها

محمدی با بیان اینکه هر ساله شورای مدیریت بحران آب تشکیل می‌شود، تصریح کرد: جلسه مدیرت بحران آب شهرستان شاهرود را هم برگزار و مسائل مختلفی را بررسی کردیم.

فرماندار شهرستان شاهرود تأکید کرد: در عین حال، به‌واسطه لزوم تهیه آب شرب برای شهروندان پیگیری لازم توسط آب و فاضلاب شهری و فرمانداری شاهرود صورت گرفت و دستورات لازم به دستگاه‌های اجرایی که چاه‌های قابل استفاده برای آب شرب دارند، داده شد و این چاه‌ها در اختیار آب شرب شهری شاهرود گذاشته شده است.

محمدی با اشاره به اینکه از بیش از یک ماه پیش این اقدام در حال اجراست، اضافه کرد: دانشگاه صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی، البرز شرقی، راه‌آهن شمال شرق و کارخانه سیمان شاهرود چاه‌های آب خود را در اختیار آب و فاضلاب شهری شاهرود گذاشتند تا کمبود آب شرب شهر را به‌صورت مسکن و مقطعی رفع کنیم.

رفع مشکل فشار آب مسکن مهر

فرماندار شهرستان شاهرود با بیان اینکه مشکل فشار آب در برخی طبقات مسکن مهر شاهرود وجود دارد، تصریح کرد: مخزنی با تخصیص اعتبارات استانی و ملی در راستای رفع این مشکل احداث شده است تا به‌زودی وارد مدار و برای رفع کمبود آب شرب استفاده می‌شود.

محمدی بیان کرد: تلاش داریم تا مشکل فشار آب در مسکن مهر، فدک و کوثر به نحو مطلوب نه، ولی در شرایط مناسبی رفع شود.

وی با تأکید بر اینکه مخازن و پمپ آب لازم در ساختمان‌های مسکن مهر تعبیه نشده و مشکلاتی ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر، مخزنی در میدان امام رضا (ع) شاهرود وجود دارد که طی 6 یا 9 ماه آینده وارد مدارد می‌شود.

فرماندار شهرستان شاهرود اضافه کرد: این کار توسط آب و فاضلاب شهری شاهرود در حال انجام است و مشکل فشار آب در شاهرود به‌صورت مقطعی رفع می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در درازمدت باید با انتقال آب سد کالپوش مشکل شاهرود رفع شود، اظهار کرد: شهروندان شاهرودی نباید در این رابطه مشکلی داشته باشند.

پلیس آب در کمین

احمد خرم، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان شاهرود نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مشکل کمبود آب شرب را هر سال در ایام تابستان داشته‌ایم و امسال هم با این مشکل مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه کاهش فشار آب در زمان کمبود طبیعی است، تصریح کرد: پلیس آب در شاهرود فعال است و با مشترکان پرمصرف برخورد لازم را انجام می‌دهد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان شاهرود با بیان اینکه اصلاح شبکه آب‌رسانی را در دستور کار داریم، تصریح کرد: تنظیم فشار آب در شاهرود پیگیری می‌شود؛ هر اقدامی در حال اجراست تا مشکلات مردم را به حداقل برسانیم.

همکاری می‌کنیم

فرشاد زادخور، مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق (1) نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: یک حلقه چاه آب در ایستگاه راه‌آهن شاهرود در اختیار این اداره کل قرار دارد که برای کمک به تأمین آب شرب شهر شاهرود، از سه سال پیش در اختیار اداره آب فاضلاب شهری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این چاه آب در جهت تأمین آب شرب مردم شاهرود مورد استفاده قرار می‌گیرد تا ما هم سهمی در تأمین آب داشته باشیم و بخشی از مشکلات مردم را کم کنیم.

انتهای پیام/75035/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول