اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

طیبی: رونمایی از طرح‌های علمی جهاد دانشگاهی با محوریت رفع نیازهای فناورانه کشور

رئیس جهاد دانشگاهی از رونمایی طرح‌های علمی جهاد دانشگاهی با محوریت رفع نیازهای فناورانه کشور خبر داد.

طیبی: رونمایی از طرح‌های علمی جهاد دانشگاهی با محوریت رفع نیازهای فناورانه کشور

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در نشست خبری صبح امروز  انجام فعالیت‌های شاخص علمی، فرهنگی و آموزش مهارتی به منظور رفع نیازهای فناورانه کشور و ایجاد خودباوری در جوانان را از اهداف مهم تاسیس جهاد دانشگاهی برشمرد و گفت: اساس کار ما در جهاد دانشگاهی رفع نیازها بوده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته از ۱۰ طرح مهم رونمایی شد، گفت: اکنون وارد حوزه های مهم الکترونیکی همچون زباله های فلزی شده ایم به طوریکه ابراز مختلفی برای نشانه گذاری در بافت‌های سرطانی مورد تایید جهاد قرار گرفته است، این طرح داروی درمان سوءهاضمه دارویی جدید است که تحقیقات بالینی آن توسط جهاد انجام گرفته است و در مراسم سالگرد جهاد از آن رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه رونمایی و تحویل دکل دوم جهاد دانشگاهی به زودی انجام می‌شود، اظهار داشت: طراحی و ساخت این دکل توسط جهاد بوده است.

به گفته طیبی، همچنین مرکز چاقی دیابت از سوی پژوهشگاه رویان افتتاح می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: طی یک سال گذشته ۵۵۵ قرارداد پژوهشی منعقد شد و در مجموع ۱۱۰۸ پروژه درحال کار هستند و حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان ارزش قرارداد کارفرمایی تنها است، نرخ رشد اعتبارات پژوهشی ما به ۴۷ درصد رسیده است و در حوزه مقالات هم ۶۰۳ مقاله خارجی چاپ کرده ایم.
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد توانایی ساخت موتورهای الکترونیکی را داشت و اکنون قرارداد این موتورها درحال تدوین است، دانش ساخت بسیاری فناوری ها به دست آمده و مسؤولیت کنترل رانش یک واگن کاملا ایرانی توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، از سوی صندوق توسعه ملی مبلغ ۱۵ میلیون یورو به جهاد داده شده و با معاونت علمی توافقی برای پیشبرد برنامه های فناورانه حاصل شده است.
 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول