اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

صورت‌های مالی سال 97 آبفای قم تصویب شد

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت آب و فاضلاب استان قم به صورت ویدئو کنفرانس به ریاست گیاهی معاون منابع انسانی و پشتیبانی آبفای کشور برگزار و صورت‌های مالی سال 97 این شرکت تصویب شد.

صورت‌های مالی سال 97 آبفای قم تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، معاون منابع انسانی و پشتیبانی آبفای کشور در این جلسه در سخنانی ضمن قدردانی از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب در راستای خدمت به مردم، اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته آبفای استان قم در بخش‌های پژوهش و آموزش قابل تقدیر دانست.

رضا گیاهی همچنین بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و توسعه در درآمدهای آبفا با استفاده از روش‌های نوین جذب منابع تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد سال 97 این شرکت پرداخت و اجرا و توسعه بیش از 31 کیلومتر طرح‌های توزیع آب شهری، یکسان‌سازی کیفیت آب در کل شهر با تغییرات انجام شده در خروجی مخازن سالاریه و دو برادران و تکمیل 90 درصد زون های فشاری داخل شهر و 100 درصد در پردیسان را از جمله اقدامات سال گذشته آبفای قم برشمرد.

وی بهینه‌سازی فشار شبکه در سطح شهر با تنظیم فشارشکن‌ها، بهسازی 6 حلقه چاه، اجرای برنامه ایمنی آب برای شهر قم، اجرای بیش از 58 شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب، عقد 5 فقره قرارداد به مبلغ  105میلیارد ریال برای بازسازی تجهیزات و ابنیه تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو قم، عقد قرارداد واگذاری پساب به شهرداری قم به میزان 4/5 میلیون مترمکعب در سال را از دیگر فعالیت‌های سال گذشته شرکت آب و فاضلاب استان ذکر کرد.

علی جان صادق پور با اشاره به برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب در خصوص بازچرخوانی و استفاده از پساب در مجتمع‌های مسکونی گفت: بر اساس تصویب هیئت‌مدیره شرکت، مشترکینی که از آب خاکستری استفاده کنند برای آن‌ها 20 درصد تخفیف در فاضلاب بها محاسبه و یک انشعاب عمومی نیز به این مجتمع‌ها رایگان واگذار می‌شود.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تلفات و جلوگیری از هدر رفت اشاره و اظهار کرد: تعویض 7312 دستگاه کنتورهای خراب مشترکین، شناسایی و تبدیل 568 فقره انشعابات غیرمجاز به مجاز، نصب 19 دستگاه فلومتر در شبکه تأمین و توزیع، پیمایش و تعیین تکلیف قطعی 2650 اشتراک با مصرف علی‌الحساب و تست 2531 مشترک خانگی با میانگین مصرف ماهیانه کمتر از 5 مترمکعب در ماه از جمله این اقدامات است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم همچنین پیمایش انشعابات و مصارف کارواش‌ها، تالارها، رستوران‌ها، هتل‌های استان، شناسایی و رفع 909 فقره انشعاب غیرمجاز و دستکاری و  اخذ جرائم مربوطه، نصب 4600 عدد پرلاتور و شیر اهرمی در ادارات و مدارس، نشت یابی 243 کیلومتر از شبکه توزیع و دبی سنجی کنتورهای اقطار بالا را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در راستای کاهش تلفات و جلوگیری از هدر رفت آب ذکر کرد.

صادق پور در ادامه با اشاره به توجه ویژه شرکت آب و فاضلاب به اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی خاطرنشان کرد: بیش از 16 طرح تحقیقاتی و پژوهشی سال گذشته در شرکت آب و فاضلاب استان قم به مرحله اجرا رسیده است.

وی پروژه بومی‌سازی طراحی و ساخت اسکروپمپ‌ فاضلابی را از جمله این پروژه‌ها برشمرد و اظهار داشت: این پروژه ضمن جلوگیری از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور، کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری و سهولت دسترسی به قطعات یدکی را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به طرح حمایت آبفای قم از تولید داخلی مواد منعقد کننده پلی کلراید آلومینیوم یادآور شد: این مواد در زلال سازی و تصفیه آب و فاضلاب و همچنین در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی کاربرد دارد و با کیفیت بسیار بالاتر از محصولات وارداتی در توسط کارشناسان این شرکت ثبت اختراع شده است.

گفتنی است در پایان صورت‌های مالی سال 97 شرکت آب و فاضلاب استان قم با گزارش مقبول حسابرسی به تصویب مجمع رسید و بازرس و حسابرس قانونی سال 98 نیز تعیین شد.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول