اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مشکل فرمانداری جلفا با منطقه آزاد ارس بالا گرفت/ کار به مناطق آزاد کشیده شد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی در خصوص مشکلات فرمانداری جلفا و منطقه آزاد ارس گفت: این موضوع باید به‌صورت ریشه‌ای و در سطح ملی مابین تمام فرمانداری‌ها و مناطق آزاد کشور حل شود.

مشکل فرمانداری جلفا با منطقه آزاد ارس بالا گرفت/ کار به مناطق آزاد کشیده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمیدرضا قاسم زاده در جلسه بررسی مسائل و مشکلات فرمانداری جلفا،  با بیان اینکه بیشترین معضلات نظام اداری ناشی از ضعف کارگزاران دولت در تسلط بر قوانین و مقررات است، اظهار داشت: کارشناسان و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید توانایی تفسیر آئین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها، قوانین و مصوبات را داشته باشند.

ویه  با بیان اینکه در هیچ بخشی، از نظر قانون و مقررات کمبود نداریم، افزود: مهم این است که بتوانیم از قوانین و مقررات در جهت حل مشکلات استفاده کنیم که این امر نیازمند تهیه برش استانی، منطقه‌ای و شهرستانی از اسناد بالادستی است.

وی با اشاره به اینکه دولت‌ها در مواقع بحرانی نقش اصلی را بر عهده دارند، گفت: بر این اساس کارآمدترین و زبده‌ترین کارشناسان بخش‌های مختلف باید در اختیار دولت باشند که این مهم در استخدام نیروی انسانی باید مورد توجه قرار گیرد.

قاسم‌زاده تأکید کرد: دستگاه‌های دولتی هم در زمان گزینش نیرو باید دقت کافی داشته باشند و هم در طول به‌کارگیری نیروها باید آنها را از نظر اطلاعات و ابزارهای در اختیار همواره به‌روز نگه دارند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین به گستردگی وظایف فرمانداری‌ها اشاره کرد و گفت: فرمانداری به‌عنوان دستگاه حاکمیتی و نماینده عالی دولت در سطح شهرستان باید از نظر امکانات و نیروی انسانی سرآمد باشد.

وی در خصوص مشکلات فرمانداری جلفا و منطقه آزاد ارس نیز گفت: این موضوع باید به‌صورت ریشه‌ای و در سطح ملی مابین تمام فرمانداری‌ها و مناطق آزاد کشور حل شود.

قاسم‌زاده همچنین نقش فرمانداری‌ها در برگزاری انتخابات را نقش محوری خواند و گفت: تلاش می‌کنیم فرمانداری‌ها در دوره انتخابات با مشکلات مواجه نشوند.

صادق احمدی، فرماندار جلفا نیز گزارشی از آخرین وضعیت برخورداری و برخی از مسائل و مشکلات شهرستان از جمله محدودیت فضای اداری و کمبود تجهیزات فرمانداری و نبود نمایندگی صداو سیما در شهرستان ارائه کرد.

در این نشست که با حضور مدیران کل حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری تشکیل شد، مشکلات حوزه فناوری اطلاعات، اداری و مالی و تامین امکانات در فرمانداری جلفا و بخشداری‌های تابعه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی همچنین از بخش‌های مختلف فرمانداری جلفا بازدید و با کارکنان این فرمانداری درخصوص مسائل و مشکلات آنها گفت‌وگو کرد.

وی در ادامه سفر به شهرستان جلفا با حضور در پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز و برگزاری جلسه با مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان مستقر در نقطه مرزی، راه‌های فعال‌سازی مجدد بازارچه‌های مرزی جلفا و نوردوز را بررسی کرد.

قاسم‌زاده همچنین از جایگاه‌های مرزی عرضه سوخت به کامیون‌های ترانزیتی بازدید و در گفت‌وگو با تعدادی از رانندگان ترانزیت ایرانی و خارجی، در جریان نحوه خدمات‌رسانی در این جایگاه‌ها قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان شرقی در بدو ورود به شهرستان جلفا، در یادمان شهدای شهریور ۱۳۲۰ حضور یافت و با نثار فاتحه به مقام والای این شهیدان ادای احترام کرد.

انتهای پیام/60002/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول