اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حضور 12 قوم در جشنواره ملی ازدواج در گلستان/ برگزاری جشنواره فیلم ازدواج در تهران

دبیر ستاد ملی هفته ازدواج گفت: 12 قوم در نخستین جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران به میزبانی گلستان، آیین‌های سنتی ازدواج را به اجرا خواهند گذاشت.

حضور 12 قوم در جشنواره ملی ازدواج در گلستان/ برگزاری جشنواره فیلم ازدواج در تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اعظم کریمی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان درباره نخستین جشنواره ملی اقوام ایران زمین که به میزبانی گرگان در حال برگزاری است، اظهار کرد: از ابتدای این هفته، هفته ازدواج نام گرفته و در وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های مختلفی به مناسبت این ایام تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های این هفته جشنواره ملی ازدواج اقوام ایران به میزبانی استان گلستان است که از روز گذشته کار خودش را آغاز کرد.

دبیر ستاد ملی هفته ازدواج گفت: خوشبختانه این جشنواره با استقبال بسیار خوب از سوی مردم مواجه شده و در این جشنواره شاهد حضور 12 قوم از اقوام مختلف کشور هستیم.

* نمایش آیین‌های سنتی ازدواج اقوام ایران زمین از قبل تا شکل‌گیری ازدواج در گرگان

کریمی بیان کرد: قرار است در این جشنواره آیین‌های سنتی ازدواج از قبل تا شکل‌گیری ازدواج به نمایش گذاشته شود و هدف از انتخاب این آئین‌ها این بود که به زوج جوان کمک می‌شود تا زندگی مشترک ساده را شکل دهد.

وی اضافه کرد: متاسفانه این رویدادها روز به روز در حال فراموشی است و امیدوارم این جشنواره‌ها بتواند کمک کند تا سنت‌های غنی ازدواج ساده احیا شود.

دبیر ستاد ملی هفته ازدواج تصریح کرد: همزمان با این جشنواره در سراسر کشور با بهره‌گیری از مراکز متخصص مشاوره ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان شاهد برپایی کمپین مشاوره رایگان هستیم.

* هفته فیلم ازدواج در تهران اجرا خواهد شد

کریمی گفت: این مکان‌ها از طریق رسانه‌ها و تبلیغات محیطی اطلاع‌رسانی می‌شود و مردم می‌توانند از این خدمت به صورت رایگان استفاده کنند.

وی تاکید کرد: نمایشگاه جهیزیه امسال در هفته ازدواج راه‌اندازی شده و محور این نمایشگاه کالای ایرانی است و همچنین هفته فیلم ازدواج در تهران اجرا خواهد شد.

کریمی بیان کرد: هدف از اجرای این برنامه بررسی تغییر سوژه فیلم‌های سال‌های اخیر از موضوع ازدواج به موضوعاتی همچون طلاق و سایر آسیب‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول