اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

زمین فوتبال شماره 2 استادیوم آزادی چمن مصنوعی می‌شود

رئیس هیأت فوتبال استان کرمانشاه گفت: افتتاح چمن مصنوعی زمین شماره 2 ورزشگاه آزادی کمک قابل توجه به تداوم برنامه‌ریزی رشد و توسعه فوتبال در فصول سرد و بارانی سال می‌کند.

زمین فوتبال شماره 2 استادیوم آزادی چمن مصنوعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، چمن مصنوعی زمین شماره 2 ورزشگاه آزادی کرمانشاه با استفاده از چمن جدید و منحصر بفرد خود به‌زودی پذیرایی ورزشکاران و مدارس فوتبال کرمانشاه خواهد بود، اما برخی از مربیان مدارس فوتبال معتقد هستند افتتاح این زمین در ابتدای تابستان می‌توانست کمک بسیار زیادی به مدارس فوتبال کند و افتتاح آن در شهریورماه عملا این فرصت را از دست داده است.

رئیس هیأت فوتبال استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص زمان افتتاح این طرح، اظهار داشت: مدارس فوتبال ما در سال جاری با مشکلات بسیار زیادی برای تامین زمین مواجه بودند و افتتاح این زمین می‌توانست کمک بسیار زیادی به آن‌ها کند، اما باید توجه داشت که بیشترین کاربرد سود زمین چمن مصنوعی برای استفاده در فصل باران است.

علی‌رضا محبی‌زنگنه ادامه داد: در فصل باران بسیاری از زمین‌های چمن استان فاقد امکان استفاده مستمر هستند و افتتاح این زمین چمن می‌تواند به رشد و توسعه فوتبال پایه کمک بسیار زیادی کند.

اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تبلیغات بسیار زیادی در خصوص طراحی، اجرا و افتتاح این زمین در ماه‌های اخیر داشته است، محبی با اشاره به سایر مشکلات این زمین یادآور شد: این زمین از استاندارد قانونی برای برگزاری مسابقات برخوردار نیست و تنها یک زمین تمرینی در رده‌های پایه است و از طرفی این زمین فاقد رختکن است و باید رختکن مناسب برای آن طراحی و اجرا شود.

وی با بیان این مطلب که کیفیت چمن این زمین مناسب و خوب است، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که  این چمن نسبت به چمن‌های مصنوعی قبلی بسیار نرم‌تر و مناسب‌تر است و مشکلات بازی در سایر چمن‌های مصنوعی در سطح شهر را نخواهد داشت.

یکی از کارشناس ورزش اداره‌کل ورزش جوانان استان کرمانشاه در ادامه در خصوص دلیل دیرکرد افتتاح این پروژه، خاطرنشان کرد: روند تصویب و اجرای پروژه‌های دولتی دارای مسیر پیچیده و در برخی موارد زمان‌بر است و این مساله دلیل اصلی عدم اجرای پروژه زمین چمن مصنوعی شماره 2 در ابتدای تابستان بوده است.

علی‌رضا صیدی ادامه داد: البته باید توجه داشت که هدف اصلی از اجرای این پروژه فعالیت بخش‌های استعدادیابی فوتبال در فصل بارانی سال است، چرا که در فصول بارانی زمین‌های مناسبی در اختیار فوتبال استان قرار ندارد.

این مدرس فوتبال و مربی سطح A فوتبال با بیان اینکه اجرای این پروژه یکی از الزامات توسعه فوتبال در بخش پایه است، افزود: اکثر مدارس فوتبال کارکرد مخصوص خود را دارند و پس از اتمام تابستان فعالیت آن‌ها متوقف خواهد شد، اما بخش‌های استعدادیابی فوتبال در رده‌های پایه باید در طول سال فعال بود و به فعالیت خود ادامه دهند و این زمین در این مساله می‌تواند کمک بسیار زیادی به فوتبال استان داشته باشد.

صیدی گفت: هنوز تصمیم قطعی در خصوص نحو بهره‌برداری از این چمن اخذ نشده است اما امیدواریم این زمین در اختیار هیأت فوتبال استان قرار گرفته و این هیأت درآمدزایی از این زمین را هدف اصلی خود تعریف نکرده و با هدف ترویج فوتبال در استان آن را در اختیار باشگاه‌ها فعال قرار دهد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول