اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

وزارت راه طرح دو خطه شدن راه آهن بندرعباس به تهران را تکمیل کند

استاندار هرمزگان تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی طرح دو خطه شدن راه آهن بندرعباس به تهران را تکمیل و قطار سریع السیر در این مسیر راه اندازی کند.

وزارت راه طرح دو خطه شدن راه آهن بندرعباس به تهران را تکمیل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، جهت گیری جدید توسعه در هرمزگان را مبتنی بر ظرفیت‌های دریایی و شیلاتی اعلام کرد و اظهار داشت: فعال‌سازی ظرفیت‌های پرورش ماهی و میگو در هرمزگان به طور جدی در حال پیگیری و اجراست و بنا داریم تا دو سال آینده حداقل ۱۰۰ هزار تن تولید میگوی پرورشی در این استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این راستا در ابتدا پنج پهنه جدید برای پرورش میگو در هرمزگان را مد نظر داریم که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعال و به مرحله تولید خواهند رسید.

استاندار هرمزگان افزود: راه‌اندازی پنج هزار هکتار کشت گلخانه‌ای افق در نظر گرفته شده برای هرمزگان در حوزه کشاورزی است که هزار و ۶۰۰ هکتار آن در قالب یک شهرک گلخانه‌ای بزرگ در کنار سد جگین ایجاد می‌شود.

همتی بیان کرد: در حوزه آب‌شیرین‌کن نیز علاوه بر آب‌شیرین‌کن‌های کوچک راه‌اندازی شده و در دست اجرا، دو آب شیرین کن بزرگ ۱۰۰ هزار مترمکعبی و یک میلیون مترمکعبی نیز در بندرعباس به تدریج در حال وارد شدن به مدار هستند.

وی گفت: برای رسیدن به افق تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در هرمزگان نیز کنسرسیومی تشکیل شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین برای جذب ۱۰ میلیون گردشگر در این استان هدف‌گذاری شده که گردشگری دریایی، سواحل و جزایر و همچنین ایجاد زیرساخت‌ها در حوزه راه آهن و فرودگاه و افزایش پروازهای مسافری از ملزومات آن هستند.

وی تاکید کرد: راه اندازی قطار سریع السیر در مسیر بندرعباس به تهران یک ضرورت در راستای توسعه گردشگری است و از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم تا برای تحقق این هدف هر چه سریع‌تر طرح دو خطه شدن راه آهن بندرعباس به تهران را تکمیل کند که با این کار ظرفیت حمل بار و مسافر در این محور افزایش چشمگیری خواهد یافت.

همتی انجام طرح های مطالعاتی در حوزه اکتشاف پهنه‌های معدنی، ایجاد دو شهرک بخش خصوصی در حوزه معادن و رونق جزایر و توسعه سکونت در آن‌ها را از دیگر محورها و برنامه‌های توسعه در هرمزگان برشمرد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور در حوزه استان هرمزگان از دیگر برنامه‌های مهم در این استان است که در راستای توسعه سواحل مکران ضروری است.

وی اضافه کرد: درخواست ما تسریع در تکمیل این کریدور از پارسیان تا بندرعباس و همچنین از میناب تا جاسک است.

استاندار هرمزگان بر لزوم توجه ویژه به ایجاد راه‌های روستایی در این استان تاکید کرد و گفت: در این حوزه شهرستان بشاگرد نیازمند توجه بسیار ویژه و کمک‌های مستقیم وزارت راه و شهرسازی برای ایجاد راه‌های جدید و مناسب است.

همتی به رونق صنعت کشتی‌سازی در بندرعباس اشاره کرد و افزود: با تدابیر اتخاذ شده و پیگیری‌هایی که صورت گرفت، در حال حاضر مجموعه کشتی سازی در بندرعباس پر رونق ترین سال فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد و کشتی‌های بزرگی از جمله در حوزه نفتکش‌ها در این مجموعه در حال تعمیر و ساخت هستند که نشان‌دهنده استعداد فراوان این حوزه است.

وی همچنین خواستار توجه ویژه به طرح‌های نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی در هرمزگان شد و گفت: در این راستا نیازمند اختیارات ویژه برای حرکت جدی هستیم.

استاندار هرمزگان پیگیری جدی توسعه بندر شهید رجایی بندرعباس و توسعه بندرلنگه را از دیگر خواسته‌های این استان از وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد.

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول