اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

بر خلاف درخواست ناتو، نیوزلند نیروهای خود را از عراق خارج می‌کند

ناتو از نیوزلند درخواست کرد که نیروهای خود را در عراق و در قالب مأموریت ناتو باقی نگه دارد، ولی این کشور با این درخواست مخالفت کرده است.

بر خلاف درخواست ناتو، نیوزلند نیروهای خود را از عراق خارج می‌کند

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، دولت نیوزلند اعلام کرد که نمی‌پذیرد در قالب ائتلاف ناتو در عراق باقی بماند.

رادیو نیوزلند به نقل از گزارش‌های دولتی گزارش داد که هیئت دولت این کشور در جریان یک نشست، درخواست ناتو مبنی بر ابقای نیروهای این کشور در عراق را بررسی کرد.

خبرگزاری آناتولی هم به نقل از این رسانه نیوزلندی گزارش داد که هیئت دولت نیوزلند، درخواست ناتو را قبول نکرده است.

«رون مارک»وزیر دفاع نیوزلند در همین راستا اعلام کرد که این کشور به تعهدات خود در عراق عمل کرده و «به همین دلیل، این درخواست‌ها را رد کردیم».

مارک تصریح کرد که «با توجه به تعهدات طولانی مدت خود در قسمت‌های دیگر جهان، بیشتر تمرکز ما بر اقیانوس و ساحل آرام، جنوب شرق آسیا و مناطق سنتی است».

دولت نیوزلند همچنین تصریح کرد که «تأمین مالی [برای] بازسازی [عراق] راه مناسبی برای طی کردن این مرحله است... دولت فکر می‌کند که این پایان مأموریت است... ولی به شیوه دیگری [در کمک به عراق] سهیم خواهد شد».

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو به «جاسیندا آردرن» نخست وزیر نیوزلند پیشنهاد کرده بود که نیروهای این کشور را در راستای مأموریت ناتو در عراق باقی نگه دارد.

آردرن در ژوئیه 2019 اعلام کرد که مأموریت نیروهای نیوزلند در عراق و افغانستان تمدید نخواهد شد و تا پایان 2020 به صورت تدریجی، این نیروها خارج خواهند شد.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول