اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

واحدهای تولیدی کردستان در گیرودار مشکلات/مسوولان زورشان به بانک‌ها نمی‌رسد

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان گفت: پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات برای گاوداری و کارخانه بستی شیرین عسل اواخر سال گذشته مصوب شد، اما تنها 8 میلیارد تومان آن عملیاتی شد که کل این مبلغ هم توسط بانک وصول شده است.

واحدهای تولیدی کردستان در گیرودار مشکلات/مسوولان زورشان به بانک‌ها نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیدجمال ساعدی در جریان بازدید جمعی از ائمه جمعه و جماعات استان که با حضور مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و جمعی از مسوولان از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان به مناسبت روز صنایع کوچک صورت گرفت، اظهار کرد: کارخانه بستی عسل شامل یک کارخانه زنبور عسل و گاوداری 2 هزار راسی است.

وی خاطرنشان کرد: سابقه 30 ساله در حوزه فعالیت‌های صنعتی دارم و این کارخانه در حال حاضر یکی از واحدهای تولیدی صادر کننده با خارج از کشور است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان  عنوان کرد: این واحد در سال 88 به واسطه تحقق فرامین رهبری با توجه به دستور معظم له به ضرورت توسعه اشتغال و صادرات در این استان اقدام به توسعه این مجموعه کردیم.

ساعدی افزود: طرح توسعه بستنی عسل کردستان در سال 94 با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی استارت و به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: اما الان متاسفانه با وجود اینکه 110 کارمند داریم با 10 درصد ظرفیت فعال هستیم و این به دلیل عدم حمایت بانک‌ها و همچنین عملیاتی نشدن وعده‌هایی که در زمینه پرداخت تسهیلات به ما دادند بوده است.

ساعدی اظهار داشت: پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات برای گاوداری و کارخانه بستی عسل قبل از عید امسال مصوب شد، اما متاسفانه تنها 8 میلیارد تومان از این مصوبه عملیاتی شد که کل مبلغ توسط بانک بازپس گرفته شده است.

وی تصریح کرد: به دلیل همین رویه نامناسب در حمایت از واحدهای تولیدی در استان این واحد تولیدی با کمترین ظرفیت ممکن در حال فعالیت است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان خاطرنشان کرد: این در حالی است که بالغ بر 200 میلیارد تومان در این مجموعه سرمایه‌گذاری شده و زمینه اشتغال برای یک‌هزار نفر را ایجاد کرده است.

ساعدی با بیان اینکه واحد تولیدی بستنی عسل استان جزء طرح‌های دانش‌بنیان و صادرکننده است و ارزآوری خوبی در سنوات گذشته داشته است، گفت: الان هم در این عرصه سخت اقتصادی که عرصه جنگ به تمام معنا با دشمنان است حمایت از بخش تولید نیاز ضروری است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان از روحانیون به عنوان وارثان پیامبر نام برد و گفت: این انتظار را از جامعه روحانیون در استان داریم که از بخش تولید حمایت کنند چراکه حمایت از بخش تولید موجب رونق اشتغال و رفع بیکاری در جامعه می‌شود.

وی اضافه کرد: ما کسانی داریم که توانایی فکری و مالی خود را در جایی خارج از مرزهای کشور بکار می‌گیرند و حتی به نوعی معاند نظام هستند و ما که در داخل تمام توانایی خود را به عرصه تولید آورده‌ایم باید مورد حمایت قرار گیریم.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و کارخانه بستنی عسل کردستان  افزود: شکست سرمایه‌گذارانی که در حوزه تولید کشور نقش‌آفرینی می‌کنند به نوعی موجب فرافکنی و تبلیغات سوء دشمنان علیه نظام می‌شود.

وی گفت: این انتظار از جامعه روحانیون به ویژه ائمه جمعه وجود دارد که در تریبون‌های نماز جمعه که رسانه‌ای رسا برای بیان مشکلات جامعه است به این حوزه بیشتر توجه کنند.

وی اظهار کرد: هرچند مسوولان ذیربط با جدیت از گذشته تا به امروز پای کار هستند، اما در برخی موارد زورشان به بانک‌ها نمی‌رسد و همین مسئله موجب لطمه زدن به بخش تولید می‌شود.

گفتنی است؛ ائمه جمعه استان کردستان در روند این بازدید از واحدهای صنعتی مستقر در شرکت شهرک‌های صنعتی سنندج و دهگلان بازدید کردند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول