اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خبرهای خوش برای فرهنگیان/ تجهیزات هنرستان‌ها در راه

پاداش پایان خدمت فرهنگیان استان سمنان به‌زودی پرداخت می‌شود و مسؤولان از ارسال تجهیزات هنرستان‌های استان نیز خبر می‌دهند.

خبرهای خوش برای فرهنگیان/ تجهیزات هنرستان‌ها در راه

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، نخستین کاروان تجهیزات هنرستان‌های استان سمنان ظهر امروز با هدف حمایت از رونق تولید و مهارت‌آموزی به مناطق محروم استان ارسال‌ شد.

توانمندسازی؛ مانع آسیب‌های اجتماعی

حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در حاشیه ارسال کاروان تجهیزات آموزشی برای مدارس مناطق محروم استان سمنان با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در حوزه اجتماعی و کاهش آسیب‌ها اظهار کرد: اولویت ما در وهله نخست، پیشگیری و توانمندسازی است و توانمندسازی نسل آینده مانع از پیشرفت آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی با اعلام اینکه یکی از راهکارهای توانمندسازی نسل آینده، تمرکز بر مهارت‌آموزی در کنار علم‌آموزی است، ادامه داد: مهارت‌آموزی نقشی مهم و انکارناپذیر در پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به تعامل‌ صورت‌گرفته برای سوق دادن بخشی از اعتبارات بخش اجتماعی به سمت مهارت‌آموزی بیان کرد: خوشبختانه یک میلیارد و 300 میلیون تومان از اعتبارات حوزه اجتماعی از محل تملک دارایی‌ها برای تأمین و تجهیزات کارگاهی مدارس به‌ویژه در مناطق محروم استان در نظر گرفته، خریداری و ارسال شده است.

خجسته‌پور با ابراز امیدواری از اینکه این اقدام فتح بابی در راستای توانمندسازی دانش‌آموزان در کنار آموزش مطالب تئوری باشد، اظهار کرد: مهارت‌آموزی، استفاده از مهارت و غنی‌سازی اوقات فراغت از طریق مهارت‌آموزی مانع از گرایش جوانان و نوجوانان به سمت آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در توانمندسازی جوانان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد.

سرانجام پاداش فرهنگیان استان سمنان

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان نیز در این نشست گفت: پاداش سال 97 فرهنگیان استان سمنان تا نیمه دوم مرداد و شهریورماه پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: پاداش فرهنگیان سمنان در دو قسط پرداخت می‌شود که جمع مبلغ آن حدود 50 میلیارد تومان است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان از برگزاری آزمون استخدام 242 نفر در قالب ماده 28 در شهریورماه سال جاری خبر داد و افزود: این افراد پس از گذراندن دوره یک‌ساله در دانشگاه فرهنگیان، وارد مدارس خواهند شد.

دستورانی با اشاره به استخدام 300 نفر که مهرماه سال قبل در آزمون پذیرفته شدند و مهر امسال وارد مدارس می‌شوند، اظهار کرد: 435 حق‌التدریسی امسال بدون آزمون پیمانی می‌شوند.

وی به کسب درآمدهای اختصاصی آموزش ‌و پرورش استان سمنان اشاره کرد و افزود: سمنان در کسب درآمد اختصاصی در سال 98 حائز رتبه دوم و سقف درآمدی که دولت تعیین کرده بود، پر شده است.

استخدام فرزندان فرهنگیان؛ از شعار تا عمل

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان سمنان درباره استخدام فرزندان فرهنگیان نیز اظهار کرد: آنچه از سنوات گذشته تا امروز گفته شد، در عمل مصوبه‌ای نداشت و جنبه تبلیغاتی داشت.

وی همچنین به رتبه استان سمنان در امتحانات نهایی اشاره و خاطرنشان کرد: استان سمنان امسال در امتحانات نهایی جزو پنج استان برتر کشور شناخته‌ شده است.

دستورانی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار، اطلاع‌رسانی درست و شفاف و امیدافزایی توسط این قشر را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: خبرنگار باید در تحلیل مسائل، مرز مسأله شخصی و حرفه تخصصی را رعایت کند و تیترهایی که زده می‌شود، نباید با منافع نظام منافات داشته باشد.

انتهای پیام/74034/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول