اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فعالیت جهاد دانشگاهی از جبهه تا سلول‌های بنیادی

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان به تنهایی و نخستین دفتر پشتیبانی جنگ را در اهواز تأسیس کرد، از دیگر دستاوردها جهاد دانشگاهی می‌توان به شبیه‌سازی حیوانات و تأسیس بانک خون بند ناف اشاره کرد.

فعالیت جهاد دانشگاهی از جبهه تا سلول‌های بنیادی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی تیموری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به فلسفه تشکیل جهاد دانشگاهی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال آن وقوع رخدادها و ظهور و بروز جریان‌های مختلف فکری در جامعه و دانشگاه‌ها و همچنین ضرورت بازنگری در علوم مختلف، حضرت امام(ره) در خرداد ماه سال 59 ستاد انقلاب فرهنگی را تشکیل دادند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان ادامه داد: وظیفه این ستاد رقم زدن انقلاب دوم با عنوان انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها بود که 2 ماه پس از آغاز فعالیت جهاد دانشگاهی را با عنوان بازوی اجرایی خود در دانشگاه‌ها تأسیس کرد.

وی تصریح کرد: نخستین مسؤولیت جهاد دانشگاهی مشارکت در مدیریت دانشگاه‌ها بود اما آغاز به کار جهاد دانشگاهی با دفاع مقدس همراه شد و مسؤولیت جوانان آن روزها و پیشکسوتان امروز این نهاد انقلابی را دو چندان کرد.

تیموری اذعان داشت: جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی اصفهان به تنهایی و نخستین دفتر پشتیبانی جنگ را در اهواز تأسیس کرده و تحقیقات و فعالیت‌های خود را در راستای دفاع دانش‌بنیان آغاز کرد و در این مسیر حدود 50 پروژه به انجام رساند و در حد توان به وظیفه خود عمل کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با اشاره به افتخارات بین‌المللی جهاد دانشگاهی گفت: بارها در اخبار و رسانه‌ها خبر ارتقا و حضور ایران در بین 5 کشور برتر دنیا در حوزه سلول‌های بنیادی را شنیده‌ایم که به دنبال آن در عرصه‌ها و شاخه‌های مختلفی مانند ناباروری به توفیقات چشمگیری دست یافته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر دستاوردهای جهاد دانشگاهی می‌توان به شبیه‌سازی حیوانات و تأسیس بانک خون بند ناف اشاره کرد که خون بند ناف به نوعی بیمه سلامت انسان است و اگر در تمام طول عمر انسان اتفاقی بیافتد که منجر به نقص عضو شود قابل درمان خواهد بود.

تیموری اضافه کرد: پس از دفاع مقدس جهاد دانشگاهی به ارتباط با صنعت به منظور رفع نیازهای این حوزه پرداخت و افتخار داریم که به زودی دومین دکل نفتی ساخت داخل را تحویل وزارت نفت خواهیم داد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان اذعان داشت: خبرگزاری جهاد دانشگاهی سومین خبرگزاری کشور است که به صورت غیردولتی و دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت عظیم دانشجویان و دانشگاهیان در حال فعالیت است، همچنین تا به حال مسابقات قرآن دانشگاهی را برگزار کرده و خبرگزاری ایکنا هم در همین راستا ایجاد شد.

وی در ادامه گفت: اصفهان دومین استان دانشگاهی و علمی کشور است و نخستن مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وابسته به جهاد دانشگاهی در اصفهان تأسیس شده است.

تیموری اشاره کرد: جدیدترین کار پژوهشکده سلول‌های بنیادی جهاد دانشگاهی پرورش دام‌هایی است که به لحاظ ژنتیکی برتر هستند و از نظر دام گوشتی و شیری بهره‌وری بالاتری دارند، همچنین برای درمان دام‌ها از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌شود که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد اما این پژوهشکده روشی طبیعی و سالم ابداع کرده و آماده همکاری با دامداری‌ها است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در پایان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی پس از دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 92 مبنی بر لزوم آموزش زبان انگلیسی و فراگیری آن و در عین حال جلوگیری از انتقال فرهنگ بیگانه با این آموزش زبان، کتاب‌های 8 را به نام مقدس حضرت امام رضا(ع) و کاملاً منطبق بر فرهنگ بومی تهیه و عرضه کرده است که بالاترین استانداردهای جهانی در زمینه آموزش زبان انگلیسی را دارا است.

انتهای پیام/63106/ح30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول