اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو، سفارت آمریکا را به دخالت در امور داخلی روسیه متهم کرد

دولت روسیه با متهم کردن سفارت آمریکا در مسکو به دخالت آشکار در امور داخلی این کشور به دلیل دعوت از مخالفان برای تظاهرات، از احضار یک مقام ارشد این سفارتخانه خبر داد.

مسکو، سفارت آمریکا را به دخالت در امور داخلی روسیه متهم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه امروز (جمعه) سفارت ایالات متحده در مسکو را به دخالت در امور داخلی این کشور و تحریک مردم به برگزاری تظاهرات‌های غیرقانونی متهم کرد.

این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای، انتشار نقشه مسیرهای پیشنهادی برای تجمعات غیرقانونی از سوی سفارتخانه آمریکا و ارائه اهداف عمومی برای تخریب را نمونه بارز دخالت در امور داخلی روسیه توصیف و آن را محکوم کرد.

طی دو هفته اخیر در روزهای شنبه، برخی شهرهای روسیه از جمله مسکو پایتخت این کشور شاهد تجمعات غیرقانونی و تظاهرات چند هزار نفری مخالفان دولت به بهانه عدم برگزاری انتخابات عادلانه شورای شهر بوده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین ذکر شده که یک دیپلمات ارشد آمریکایی برای ارائه توضیح درباره نقشه مسیرهای پیشنهادی برای حرکت مخالفان که روز سوم آگوست در شبکه‌های اجتماعی سفارت آمریکا منتشر شده بود،‌ به این وزارتخانه احضار شده است.

این وزارتخانه همچنین توضیح داد: «ما [به مقام آمریکایی] تاکید کردیم که انتشار مسیر [راهپیمایی غیرقانونی] با هدف دعوت به مشارکت [در تظاهرات] و دعوت به اقدام [علیه دولت روسیه] از نظر ما دخالت در امور داخلی کشور است».

روز شنبه پنجم مرداد بود که حدود ۳۵۰۰ نفر به بهانه برگزار نشدن انتخابات عادلانه شورای شهر مسکو دست به برگزاری تظاهرات‌هایی در پایتخت روسیه زدند؛ اقدامی که از سوی دولت این کشور غیرقانونی اعلام شده بود. پلیس روسیه نیز در راستای برخورد قاطع با برهم‌زنندگان نظم عمومی و شرکت‌کنندگان در تجمعات غیرقانونی در مسکو، بیش از ۱۰۰۰ نفر را بازداشت کرد. (جزئیات بیشتر)

این تظاهرات، که به نظر می‌رسد سعی دارد تقلیدی نامشروع از اعتراضات هفتگی ضد سرمایه‌داری مردم فرانسه علیه دولت پاریس باشد، روز شنبه قبل (دوازدهم مرداد) نیز تکرار شد و این بار حدود 800 نفر بازداشت شدند.

همچنین «جان هانتسمن» سفیر آمریکا در مسکو، سه روز پیش و در بحبوحه انتقادات مقام‌های روس از دخالت واشنگتن در تظاهرات‌های اخیر این کشور، به بهانه شرکت در انتخابات فرمانداری ایالت «یوتا» از سمت خود استعفا کرده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول