اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

طوفان «لکیما» 13 نفر را در چین قربانی کرد

طوفان سهمگین «لکیما» با سرعت 187 کیلومتر بر ساعت، به کشته شدن دستکم 13 نفر و ناپدید شدن 16 نفر دیگر و همچنین لغو صدها پرواز در چین منجر شد.

طوفان «لکیما» 13 نفر را در چین قربانی کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سومین طوفان بزرگ در چین تحت عنوان «لکیما»، شرق این کشور را درنوردید که در پی آن دستکم 13 نفر جان خود را از دست دادند و 16 نفر دیگر همچنان ناپدید هستند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، شدت طوفان به اندازه‌ای بالا بود که صدها پرواز در چین لغو شده است و میلیون‌ها نفر دیگر نیز، خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند.

تلویزیون مرکزی چین (CCTV) امروز (شنبه) گزارش کرد، طوفان لکیما اوایل صبح شنبه به همراه بادهایی با سرعت 187 کیلومتر بر ساعت، به بارش شدید باران در استان «ژیجیانگ» واقع در شرق چین منجر شد که البته هم‌اکنون از شدت این توفان کاسته شده است.

خبرگزاری چینی «شینهوا» گزارش کرد، شدت اولیه طوفان لکیما به اندازه‌ای بود که کارشناسان هواشناسی، آن را بعنوان «ابرتوفان» نامگذاری کرده بودند.

طبق گزارش رویترز، اداره هواشناسی چین امروز، هشدار نارنجی، دومین هشدار از نظر شرایط نامساعد جوی، صادر کرد. روز جمعه هفته گذشته شرایط جوی به اندازه‌ای نامساعد بود که اداره هواشناسی چین، هشدار قرمز صادر کرده بود که نمایانگر بدترین شرایط جوی است و در پی آن پروازها در تایوان لغو و فروشگاهها و مغازه‌ها نیز تعطیل شد.

شینهوا به نقل از اداره هواشناسی چین گزارش کرد که توفان با سرعت 15 کیلومتر بر ساعت به سمت شمال در حال حرکت است و شدت آن به صورت تدریجی در حال کاهش است.

شبکه «سی سی تی وی» به نقل از اداره هوانوردی ملی چین گزارش کرد که 62 پرواز در پکن، شانگهای، گوانگجو، شنجن و چنگدو لغو شده است و علاوه بر آن، چندین سفر ریلی که ژیجیانگ را به شمال و مرکز چین متصل می‌کند نیز در نتیجه شرایط نامساعد جوی، لغو شده است.

بنا به گزارش رویترز، بیش از 250 هزار ساکن شانگهای و 800 هزار نفر از ساکنان استان ژیجیانگ نیز به واسطه توفان لکیما تخلیه شدند و 2.72 میلیون خانوار در ژیجیانگ نیز در نتیجه وزش بادهای سهمگین و بارش باران و در پی آن، قطع خطوط انتقال برق، با مشکل قطعی برق روبرو شدند.

پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از آن است که توفان لکیما در ساعات اولیه روز یکشنبه به استان «جیانگسو» می‌رسد و سپس به سمت دریای زرد تغییر مسیر می‌دهد و بعد از آن نیز به سمت شمال چین حرکت می‌کند و منجر به بارش‌هایی در استان «شاندونگ» می‌شود.

طبق گزارش رویترز، کسب‌ و کارهای ساحلی در ژیجیانگ تعطیل شده است و وزارت مدیریت اضطراری در چین در خصوص خطر احتمالی آتش‌سوزی، انفجار و نشت گازهای سمی در پارک‌های شیمیایی و پالایشگاههای نفت هشدار داده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول