اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نظارت 66 اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی در استان کردستان

معاون سلامت اداره دامپزشکی استان کردستان گفت: در راستای نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی عید سعید قربان و همچنین تامین بهداشت عمومی و حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت دام‌های قربانی تعداد 66 اکیپ شامل 27 اکیپ ثابت و 39 اکیپ سیار در استان کردستان کار نظارت بر دام‌های قربانی را انجام می‌دهند.

نظارت 66 اکیپ دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی در استان کردستان

ناصر مخدوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از سنندج اظهار داشت: در راستای نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی عید سعید قربان و همچنین تامین و ارتقا بهداشت عمومی و حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت دام‌های قربانی، از چندین هفته پیش با برگزاری جلسات مختلف برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی افزود: در راستای اجرای دستور سازمان دامپزشکی کشور در خصوص بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام‌های قربانی در روز عید سعید قربان،  تعداد 66 اکیپ شامل 27 اکیپ ثابت و 39 اکیپ سیار در استان کردستان آماده خدمت‌رسانی به هم‌استانی‌های عزیز می‌باشند.

معاون سلامت اداره دامپزشکی استان کردستان ادامه داد: این اکیپ‌ها شامل 34 نفر دکتر دامپزشک، 47 نفر کارشناس و بازرس بهداشت گوشت و 9 نفر ناظر شرعی است که امر بازرسی و نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی را بر عهده خواهند داشت.

مخدوم گفت: نیروهای ما در قالب این اکیپ‌ها از ساعت 7 صبح الی 13 روز عید قربان آماده خدمت‌رسانی به همشهریان عزیز می‌باشند.

وی از مردم استان کردستان خواست در صورت تصمیم برای ذبح دام قربانی، برای محافظت از سلامتی شهروندان و به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین دام و انسان قبل از ذبح دام، آن را توسط اکیپ‌های این شبکه مورد معاینه قرار دهند.

معاون سلامت اداره دامپزشکی استان کردستان تصریح کرد: شهروندان کردستانی می توانند در این روز با استفاده از شماره تلفن گویای ۱۵۱۲ و شماره تلفن ثابت شبکه‌های دامپزشکی در شهرستان‌های مختلف استان با کارشناسان این شبکه تماس بگیرند.

مخدوم تاکید کرد: کشتارگاه صنعتی دام سنندج نیز در مدت زمان تعیین شده کار ذبح دام‌های قربانی و حمل لاشه دام را به صورت رایگان برای مردم انجام می‌دهد.

انتهای پیام/2330/83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول