اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سیستانی: بیکاری در شرق اصفهان به حداقل رسیده/تشکیل دو فرمانداری بعد از انتخابات

فرماندار شهرستان اصفهان گفت: بنابر گزارش کارشناسان نرخ بیکاری به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است.

سیستانی: بیکاری در شرق اصفهان به حداقل رسیده/تشکیل دو فرمانداری بعد از انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حسین سیستانی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: مسأله کمبود آب که به مدت ده سال مردم شرق اصفهان را درگیر خود کرده بود با مقاومت مردم به پایان رسید، هر چند کشاوزان عکس‌العمل‌هایی نیز داشتند اما بنابر گزارش کارشناسان نرخ بیکاری به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است.

فرماندار اصفهان ادامه داد: به رغم فشارهای روانی، اقتصادی و سیاسی دولت آمریکا بر ملت ایران آثار آن روز به روز کمتر به چشم می‌آید، البته وضع اقتصادی می‌تواند بهتر از این باشد اما تصور مخالفان جمهوری اسلامی این است که مردم ایران با این فشارها به سرعت از پا در می‌آیند و واکنش نشان می‌دهند اما این تصور صحیح نیست.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری تصریح کرد: میزان مشارکت مردم شهرستان اصفهان در انتخابات نوسانات زیادی داشته است که این بر اساس شرایط سیاسی داخلی و خارجی و وضعیت اجتماعی و اقتصادی قابل تفسیر است.

سیستانی بیان کرد: با توجه به اینکه آب زاینده رود در طولانی مدت جاری بوده و کشاورزان از آن بهره‌مند بودند و این بر زندگی در اصفهان و به خصوص شرق اصفهان تأثیر محسوسی دارد شاهد رونق تولید و رضایت کشاورزان خواهیم بود.

فرماندار شهرستان اصفهان عنوان کرد: شهرستان اصفهان نقاط قوت و همچنین کمبودهایی دارد که با حمایت‌های استاندار و همکاری دستگاه های مختلف اجرایی در جهت رفع کمبودها تلاش خواهیم کرد؛ در این مسیر نیازمند توجه مسؤولان کشوری برای تغییر شاخص‌ها هستیم.

وی با اشاره به این که به زودی جلساتی با احزاب شناسنامه‌دار در فرمانداری اصفهان برگزار خواهد شد؛ عنوان کرد: 20 ستاد انتخابات در شهرستان اصفهان هر کدام به اندازه یک فرمانداری به تدارکات نیاز دارند، برگزاری انتخابات الکترونیکی نیز در دستور کار است که شورای نگهبان در آینده جزئیات آن را تعیین خواهد کرد.

سیستانی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر پیگیری چندساله بخشداری‌های شرق اصفهان برای تشکیل فرمانداری مستقل عنوان کرد: تشکیل فرمانداری در شرق اصفهان در سطح کشوری پیگیری می‌شود، در شرق اصفهان پس از برگزاری انتخابات دو فرمانداری خواهیم داشت که جزئیات آن در آینده رسانه‌ای خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد اشتغال جایگزین در شرق اصفهان خاطرنشان کرد: در شرق پروژه های مرتبط با صنایع ریلی، دام و طیور و گردشگری را پیگیری می‌کنیم، با صنایع ریلی برای حضور در این منطقه مذاکراتی انجام شده و از ظرفیت‌های بوم‌گردی شرق اصفهان برای رونق گردشگری استفاده خواهیم کرد.

سیستانی تصریح کرد:  از برخی رسانه‌ها به خصوص صدا و سیما گله‌مندم چرا که به نظر می‌رسد برای انعکاس اخبار شهرستان اصفهان محدودیت‌هایی دارند و از نگاه ما این شرایط مطلوب نیست.

انتهای پیام/63113/هـ30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول