اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

برگزاری پویش مردمی «رزق علوی» برای احیای سنت اطعام غدیر

پویش مردمی «رزق علوی» برای احیای سنت اطعام غدیر و ترسیم آن در قاب دوربین ازسوی برخی جوانان اهل رسانه شکل گرفته است.

برگزاری پویش مردمی «رزق علوی» برای احیای سنت اطعام غدیر

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت، پویش مردمی «رزق علوی» از سوی برخی اهالی رسانه تشکیل شد. این گروه با هدف تشویق ترغیب و تبلیغ (مستندسازی، عکس، فیلم، ارتباط با رسانه‌های همگانی) در زمینه برگزاری مراسم پذیرای همگانی د‌ر روز عید غدیرخم قدم برداشته و می‌خواهد به صورت هدفمند مشوق این کار خداپسندانه باشد.

پویش مردمی «رزق علوی» این اقدام خود را به پیروی از این حدیث امام صادق (ع) که فرمودند: غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و یک میلیون شهید و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد، آغاز کرده‌اند.

در این راستا به تحقیق و شناسایی گروه و افرادی که از سال‌ها قبل اقدام به این کار داشته‌اند، روی آورده‌اند و با فراهم کردن بستر لازم در شبکه‌های اجتماعی رسمی کشور برای معرفی و تبلیغ عزیزان فعال و در صورت مشاهده معایب، بررسی و رفع نواقص احتمالی آن می‌پردازند.

در پویش مردمی «رزق علوی» حضور برخی سخنرانان و مادحین  مطرح کشور از جمله حجج اسلام علیرضا پناهیان، محمود ابوالقاسمی، مصطفی کرمی، محمود ریاضت، علی پناه و غیره دیده می‌شود تا بتوانند با تشویق به اجرای این طرح در قالب‌های کوچک فردی و خانوادگی تا سطح کلان در اشاعه اطعام غدیر گام بردارند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند از طریق اینستاگرام rezgh_alavi@ تصاویر، فیلم‌ها و گزارش‌های تصویری خود را ارسال کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول