اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تبدیل وسایل دور ریختنی به قفل هوشمند

یاسین خسروی ایرندگان جوانی است که توانسته با استفاده از وسایل دور ریختنی برای ساخت یک قفل هوشمند اقدام کند.

تبدیل وسایل دور ریختنی به قفل هوشمند

به گزارش خبرگزاری فارس از خاش، ساخت قفل هوشمند فکری بود که توانست یاسین خسروی ایرندگان را به سمت استفاده از وسایل دوریختنی برای ساخت یک قفل هوشمند بکشاند.

علاقه مثال زدنی این مبتکر بومی خاش از کودکی در موضوعات مرتبط با ابداع و اختراعات مهم‌ترین عامل شکوفایی استعدادش بوده است که طی روزهای گذشته‌ در فضای مجازی منتشر و نگاه‌ها را به خود جلب کرد.

یاسین خسروی ایرندگان تجربه ساخت میکروسکوپ برقی، چرخ خیاطی و دوچرخه چرخ دنده ای را در دروان دبستان گذرانده و اکنون توانسته قفلی هوشمند بسازد که مثل دزدگیر هوشمندانه عمل میکند.

ساخت چندین نمونه قفل نهایتا منجر به ساخت این قفل هوشمند برقی شد که بصورت خودکار عمل میکند، به گونه ای که پس از گذاشتن کلید قفل، باز میشود با گذاشتن کلید غیر مرتبط نیز زنگ هشدار و خطا به صدا در می آید.

این جوان مبتکر در گفت و گو با خبرنگار فارس در خاش اظهار داشت: بهره گیری از ایده و تفکرات نو در این اختراع سبب شده تا در مرحله بعد به ابداع قفل هوشمند مجهز به اثر انگشت فکر کنم.

وی تاکید کرد: در صورت حمایت مسئولین و مراجع ذیربط قطعا قفل هوشمند مجهز به اثر انگشت را میسازم.

این جوان متفکر وجود مشکلات مالی و نداشتن امکانات را موانع شکوفایی هرچه بیشتر استعداد خود دانست و گفت: پس از در گذشت پدرم هیچگونه حمایتی از سوی سایرین و مسئولان برای توجه به اهداف و برنامه های من صورت نگرفته است.

وی در توضیح مشکلات خود ادامه داد: شکستن دندان مادرم و عدم برخورداری از شرایط اقتصادی مناسب در خانواده سبب شد تا با امکانات محدود و ناچیز یک دندان مصنوعی برای مادرم بسازم و جایگزین دندان قبلی‌اش کنم؛ مادرم نیز ناچارا از دندانی که برایش ساختم هنوزم استفاده میکند.

یاسین در نظر دارد پس از قبولی در رشته مورد علاقه اش در دانشگاه رویای کودکی خود را که احداث یک آزمایشگاه مجهز است را عملی کند تا از این طریق افراد با استعداد و مبتکری که مثل خودش طعم سختی و رنج زندگی را چشیده اند را حمایت و همراهی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، نبود ارگانی مشخص و سازمان یافته در جهت حمایت از مخترعان سبب شده تا استعداد، تلاش ها و ایده های افرادی امثال یاسین و یاسین ها به زوال و نابودی کشیده شود، مسئولین باید در نظر داشته باشند عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید از طریق توجه و پرورش استعدادهای بومی و توسعه اختراعات بومی صورت خواهد گرفت.

امیدواریم با ثبت اختراع یاسین خسروی ایرندگان بستر مناسب برای حمایت از این جوان مبتکر و سایر افراد با استعداد را فراهم شود.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول