اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استان یزد نیازمند تربیت خبرنگاران در حوزه‌های مختلف است

استاندار یزد با اشاره به لزوم آسیب شناسی در فعالیت رسانه‌ها، گفت: استان یزد نیازمند تربیت خبرنگاران در حوزه‌های مختلف است.

استان یزد نیازمند تربیت خبرنگاران در حوزه‌های مختلف است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمد علی طالبی شامگاه شنبه در جشن روز خبرنگار که در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد برگزار شد با تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی استان با کمترین چشمداشت و امکانات خدمات شایان توجهی را به جامعه و مردم ارائه می‌دهند

استاندار یزد افزود: اگر بخواهیم نگاه حداقلی به رسانه و خبرنگار داشته باشیم صرفاً وظیفه اطلاع رسانی به ذهن ما می‌آید اما باور ما به یک نگاه حداکثری است که نگاهی که جایگاه خبرنگار و رسانه‌ها را فراتر از آن چیزی می‌داند که وجود دارد.

وی ادامه داد: در نگاه حداکثری نقش بی بدیلی را رسانه‌ها در روند توسعه استان در حوزه توسعه فرهنگی و سایر بخش‌های توسعه دارند و بازوی بسیار خوبی برای برنامه‌های اولویت‌دار استان در حوزه‌های مختلف هستند.

 طالبی اضافه کرد: بارها از حکمرانی خوب صحبت کردیم که رسانه‌ها در این حوزه نقش بی‌نظیر دارند، اعتقاد دارم که هیچ ساختاری به اندازه رسانه نمی‌تواند مروج شفافیت در جامعه ما باشد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در شرایط عادی فرار از مسئولیت و پاسخگویی می‌تواند باشد ولی با حضور رسانه‌ها و خبرنگاران قوی مطمئناً همه دستگاه‌ها خود را در معرض پاسخگویی می‌دانند.

لزوم آسیب شناسی در فعالیت رسانه‌ها

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم که جایگاه رسانه‌ها باید تقویت شود ادامه داد: باید با یک نگاه آسیب شناسانه وضعیت رسانه‌های امروز را مورد ارزیابی قرار دهیم و بیش از هر چیز رسانه‌ها نیازمند خود انتقادی هستند، به این معنا که آسیب شناسی لازم را از فعالیت خود داشته باشند و شأن و جایگاه رسانه ‌ایجاب می‌کند که اهالی رسانه‌ها پاسدار شأن و جایگاهی باشند که مقدس است.

طالبی با بیان اینکه نیازمند این هستیم که توان و مهارت خبرنگاران را در عرصه‌های مختلف افزایش دهیم اذعان داشت: دایره فعالیت رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف نیازمند خبرنگارانی است که حداقل مهارت را در این بخش‌ها داشته باشند و به صرف سوال پرسیدن بسنده نکنند بلکه با مطالعه و هدفمند به سراغ مسئولینی بروند که باید پاسخگوی بسیاری از مطالب باشند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه در فعالیت‌های رسانه‌ها نیازمند تحلیل هستیم گفت: بسیاری از گزارش‌های تحلیلی می‌تواند مورد استفاده مسئولان و مردم قرار گیرد که کمتر شاهد این مسئله هستیم و یزد با برندها و جایگاهی که دارد نیازمند این است که رسانه‌هایی استان جایگاهی به مراتب بهتر از امروز داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نشست‌های خبری در استان یزد باید اثر بخش و هدفمند باشد گفت: نشست‌های خبری باید به نشست‌های هوشمندانه تبدیل شود تا بتوانند یکسری مسائل را برطرف سازند و یکی از مواردی که امروزه استان یزد خیلی به آن نیاز دارد، تربیت خبرنگاران در حوزه‌های مختلف است.

انتهای پیام/90013

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول