اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

پژوهشگاه قوه قضائیه نیازمند تحول است

رئیس جدید پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: این پژوهشگاه نیازمند تحول است و باید مرکز تصمیم‌گیری و مغز متفکر قوه قضائیه باشد.

پژوهشگاه قوه قضائیه نیازمند تحول است

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، سید حجت‌الله علم‌الهدی در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: بنده یک جوان دهه شصتی هستم و در مبارزات انقلابی نبوده‌ام و جنگ تحمیلی و امام راحل و عموی شهیدم را به یاد ندارم ولی خود را مدیون شهدا دانسته و می‌دانم گام دوم انقلاب باید توسط نسل بنده برداشته شود و انتهای آن تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی ادامه داد: این انتخاب حاصل جوانگرایی رئیس جدید قوه قضائیه است که البته پرچمدار این امر رهبری و تأکید آن به رئیس قوه قضائیه بوده است.جوانگرایی به معنی نفی تجربه نیست و ما اکنون در نقطه صفر نیستیم و موظفیم از همه ظرفیت علمی کشور استفاده کنیم و یک تیم جوان با روحیه و تفکر انقلابی می تواند آن را انجام دهد.

علم الهدی گفت: پژوهشگاه قوه قضائیه نیز نیازمند تحول است و به معنی فاصله داشتن با آرمانهای انقلاب است و پژوهشگاه باید مرکز تصمیم‌گیری و مغز متفکر قوه قضائیه باشد و طرح‌ها و ایده‌های آن به همراه نیازمندی‌های قوه قضائیه از دل این مجموعه بیرون بیاید و تأمین شود.

رئیس جدید پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: ارتباط نظام‌مند با دستگاه اجرایی قوه قضائیه باید باشد که اکنون ضعیف است و محدود به گزارشهایی شده که گاها مورد عمل و اجرا هم قرار نمی گیرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت قضات متخصص گفت: این مرکز باید پل ارتباطی میان نخبگان و قوه قضائیه باشد. رشته حقوق به صورت انتزاعی آموزش داده می شود و این پژوهشگاه می‌تواند دانشجویان را وارد فضای عملیاتی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول