اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

خام فروشی حاصل تفکر بسته و انقباضی برخی مدیران است/ سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی برای طرح توسعه مس سونگون

نماینده مردم ورزقان در مجلس با تاکید بر اینکه خام فروشی حاصل تفکر بسته و انقباضی برخی مدیران است، گفت: طرح توسعه مس سونگون شامل فازهای کنسانتره، اسید، ذوب، اکسیژن و صنایع پایین دستی است که این طرح‌ها احیا شده و نیاز به سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

خام فروشی حاصل تفکر بسته و انقباضی برخی مدیران است/ سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی برای طرح توسعه مس سونگون

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا علیزاده پیش از ظهر امروز در مراسم رونق تولید اشتغال زایی و توسعه پایدار که در شهرستان ورزقان برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه، یک جلسه تشکر از همه، مسوولان استان، وزیر صمت و رئیس جمهور است.

وی با بیان اینکه روزی آقای سعد محمدی به عنوان مدیرعامل مس ایران به شرکت برگشتند و روزی آقای شریفی دوباره به این منطقه برگشتند درواقع دستور رئیس جمهور محقق شد، تصریح کرد: در سال ۸۹ آقای سعد محمدی و شریفی در سمت‌های فعلی خود بودند و این طرح‌های توسعه آغاز شده و با یک میلیارد دلار پیشرفت ۱۰ درصد فیزیکی پیدا کرد ولی این پروژه‌ها در سال ۹۲ با تغییر تفکرها و مدیریت‌ها به تعطیلی کشانده شد. 

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس اضافه کرد: با دلایل بنی اسرائیلی این پروژه‌ها را تعطیل کردند و سه سال طول کشید تا با بحث‌های کارشناسی در مجلس و پشتیبانی مسوولان استانی افراد را قانع کنیم و به اشتباهشان پی ببرند. 

وی خاطرنشان کرد: سه سال طول کشید تا فضای بسته انقباضی باز شود و بعد از آن بخشی از تجهیزات را برگرداندند ولی بعضی را اجازه ندادند حتی در گمرک ترخیص شود. 

علیزاده ادامه داد: الان تولید کاتد با یک وقفه بعد از آقای سعد محمدی به همان شکل وجود دارد به طوریکه چشم‌انداز آقای سعدمحمدی بیش از آن بود که قطعا با مدیریت خود به آن چشم‌انداز خواهیم رسید. 

وی با تاکید بر اینکه خام فروشی حاصل تفکر بسته و انقباضی برخی مدیران است، گفت: طرح توسعه شامل فازهای کنسانتره، اسید، ذوب، اکسیژن، کودشیمایی، صنایع پایین دستی است که این طرح‌ها احیا شده و نیاز به سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد دلار است. 

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس متذکر شد: الان عاملان تعطیلی این بخش‌‌ها به اشتباهات خود پی برده‌اند. 

وی بیان کرد: احقاق طرح‌های توسعه و تسهیل در اجرای آنها از جمله مطالبات فعلی است. 

علیزاده با بیان اینکه قرارداد کارخانه ذوب با یک شرکت خارجی منعقد شده بود و اگر تحریمی نبود الان یک سال از آغاز آن گذشته بود، گفت: الان به توان داخلی روی آوردیم و با یکدلی موفق خواهیم شد. 

وی ابراز کرد: از مدیر شرکت مس آذربایجان‌ می‌خواهیم تا در رعایت عدالت بین کارکنان، توجه به رتبه‌بندی، مشکلات نیروهای شرکتی، عدم تبعیض توجه ویژه‌ای کند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس یادآور شد: سه سال پیش در زمان انتخابات من به شهرستان آمدم که چند هزار نفر به استقبال آمده و مطالبه احیای این طرح‌ها را داشتند و بنده از ریاست شرکت مس ایران خواستارم تا در راستای احقاق مطالبه آنها تسهیل‌گری کنند.

وی افزود: اگر هزاران کارخانه و واحد تولیدی ایجاد کنیم ولی اخلاق و تقوای الهی نداشته باشیم، هیچ ارزشی ندارد. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول