اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خبرنگاران با مشقت گذران زندگی مواجه هستند

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران با مشقت گذران زندگی مواجه هستند، گفت: اصحاب رسانه نقش بسزایی در پیشبرد و توسعه جامعه دارند.

خبرنگاران با مشقت گذران زندگی مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمدرضا منصوری عصر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران زرندیه با بیان اینکه اطلاع‌رسانی دقیق و درست خبرنگاران از اوضاع جامعه در کاهش نواقص و تبدیل نقاط ضعف به قوت بسیار مؤثر است، اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش بسزایی در پیشبرد و توسعه جامعه دارند.

وی با اشاره به این‌که تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت بزرگ ایران، باعث خودکفایی و استقلال بیشتر کشورمان شده است، اظهار کرد: امروزه مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برند و این دشواری‌ها با اقتدار ایران اسلامی پشت سر گذاشته خواهد شد و در حال عبور از این بحران هستیم‌.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که خبرنگاران با مشقت گذران زندگی مواجه هستند، بیان کرد: این قشر با کمبود امکانات بهترین اطلاع‌رسانی و خدمات خبری را به مردم ارائه می‌دهند که اطلاع‌رسانی این قشر در چنین اوضاعی جای بسی قدردانی دارد.

منصوری با اشاره به این‌که درآمد خبرنگاران بسیار پایین است، افزود: آنان با برکت درآمد خود بدون هیچ وابستگی به حزب و گروهی معیشت خود را می‌گذرانند و این با علاقه و اشتیاق به کار خبر امکان‌پذیر است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به این‌که جامعه باید به سمت مهارت آفرینی در سنین پایه حرکت بیان کرد: وجود افراد دارای مدرک و فاقد شغل و کارآفرینی پسندیده ایران اسلامی نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس افزود: امروزه در جامعه بیشتر جوانان تحصیل‌کرده به دنبال جذب در ادارات و نهادهای دولتی هستند در صورتی که باید به سمت جوانانی دارای مهارت و کارآفرین حرکت کنیم.

منصوری ادامه داد: آموزش بر اساس مهارت و توانمندی باید از سنین پایه مورد توجه قرار گیرد و باید به سمت دوری از مدرک پروری بدون مهارت حرکت کنیم.

وی گفت: رسالت خبرنگار این است که جامعه را از واقعیت‌ها مطلع کند.

نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه امروزه فساد اقتصادی در بخش‌های مختلف گریبانگیر جامعه شده است، افزود: قوه قضاییه خوب کار می‌کند و شاهد اوضاع بهتر در آینده خواهیم بود.

منصوری در خصوص تحریم بیگانگان علیه کشورمان ادامه داد: تحریم مزایای زیادی داشته است و یک نمونه آن بهره‌مندی مناسب از فرصت‌ها است.

وی در خصوص ویژگی‌های یک خبرنگار گفت: خبرنگاران افراد بلندنظری هستند که کم‌ترین توقعی از سیستم دولتی ندارند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس افزود: عملکرد خوب در کنار پشتیبانی مردم از نظام باعث می‌شود که با عبور از تحریم‌ها جامعه خوب و سالمی را تجربه کنیم.

فرماندار زرندیه نیز با اشاره به این‌که رسالت خبرنگاران بسیار سنگین است، گفت: باید خبرنگاران اخبار را با زبان مردم دریافت و با درایت به گوش مسؤولان برسانند.

هادی فدایی افزود: خبرنگاران مشکلات را شناسایی و با انتقال آنها به مسؤولان می‌توانند برای اعتلای جامعه تلاش کنند.

وی اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند در کنار بیان مشکلات موجود، اقدامات و برنامه‌های مدیران را نیز به گوش مردم برسانند تا اقشار مختلف از زوایای مختلف امور آگاه شوند.

فرماندار زرندیه ادامه داد: انتقادپذیری باید از روحیه بلند مدیران باشد تا مشکلات رفع و مردم به نظام علاقه‌مندتر شوند.

فدایی بیان کرد: اقدامات در مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی با همت بلند خبرنگاران به مردم منتقل می‌شود که این رضایتمندی آنان را در پی دارد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه نیز گفت: اطلاع‌رسانی سازنده و مؤثر نقش بسزایی در پویایی اقشار مختلف جامعه دارد.

احمد جوانمرد افزود: رفع بسیاری از مشکلات در گرو وجود خبرنگاران دلسوز، صادق، مسوولیت پذیر و  وظیفه شناس است.

وی ادامه داد: خبرنگاران پل میان مردم و مسوولان به شمار می‌روند و با انتقال درست و سازنده اخبار می‌توانند برای اعتلا و توسعه جامعه در بخش‌های مختلف همت گمارند.

در این مراسم با اهدای لوح و هدایایی از خبرنگاران فعال در حوزه زرندیه قدردانی شد.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول