اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مطالبات اهالی شمال شهر بیرجند از استاندار چه بود؟

نماینده مردم محله موسی‌بن جعفر(ع) و کاظمیه گفت: متأسفانه این مناطق جولانگاه خرده‌فروشان موادمخدر شده و حتی آشکارا به خرید و فروش مواد مخدر می‌پردازند که این موضوع مردم محل را کلافه کرده است.

مطالبات اهالی شمال شهر بیرجند از استاندار چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، استاندار خراسان‌جنوبی در ادامه سفرهای شهرستانی خود با حضور در محله‌های انقلاب، خیرآباد، موسی بن جعفر(ع) و جوادیه شهر بیرجند از پروژه‌های عمرانی و شهری بازدید و با مردم این مناطق دیدار و گفت‌وگو کرد.

برپایی میز خدمت در مساجد از دیگر برنامه‌هایی بود که در جریان بازدید استاندار خراسان جنوبی از محلات هدف برپا و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مسجد الحسین (ع) بلوار جوادیه به بررسی درخواست‌ها و مشکلات مردم محله‌های جوادیه، انقلاب، الهیه، موسی بن جعفر(ع) و خیرآباد پرداختند.

با حضور استاندار خراسان‌جنوبی در مسجدالحسین جوادیه نمایندگان مردم محلات شمال شهر به بیان مشکلات و کمبودهای این مناطق پرداختند و استاندار نیز بعد از شنیدن این درخوست‌ها قول‌هایی به مردم این اهالی داد.

قصه پرغصه اسناد مالکیت منازل مسکونی

قاسمی نماینده مسجد جوادالائمه با بیان اینکه منازل مسکونی با قدمت 40 سال هنوز فاقد سند مالکیت است، گفت: زیبا سازی فضای شهری از دیگر درخواست‌های مردم این مناطق است که متأسفانه به خاطر باریک و تنگ بودن کوچه‌ها عبور و مرور با مشکل مواجه شده است.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون 570 خانوار و 175 دانش‌آموز بدسرپرست و بی‌سرپرست تحت پوشش مرکز نیکوکاری جوادالائمه قرار دارند، بیان داشت: مساعدتی به این مرکز شود تا بتوانیم محله را با نیروی جوان از بن‌بست خارج و دید مردم را نسبت به این مناطق عوض کنیم.

محمد طحان نماینده مردم محله موسی‌بن جعفر(ع) و کاظمیه خواستار پیاده‌روسازی بلوار مصلی شد و گفت: متأسفانه عبور و مرور شهروندان در این مسیر با مشکل مواجه شده و امنیت جانی ندارند و این مسیر فاقد پیاده‌رو است.

شمال شهر؛ جولانگاه خرید و فروش مواد مخدر

وی خواستار ایجاد فضای سبز، سروسامان دادن دیوار حاشیه قبرستان بیرجند، محوطه‌سازی مرکز بهداشت موسی‌بن جعفر(ع) و مساعدت مالی به مساجد محل شد و اعلام کرد: متأسفانه این مناطق جولانگاه خرده‌فروشان موادمخدر شده و حتی آشکارا به خرید و فروش مواد مخدر می‌پردازند که این موضوع مردم محل را کلافه کرده است.

وی خواستار فضاسازی میدان جدیدالاحداث شد و گفت: همچنین در این منطقه سالن و زمین ورزشی بسیار کم است و یا هم اگر وجود در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و قاعدتاً مردم این منطقه وسع مالی جهت پرداخت هزینه‌ها ندارند، مساعدتی شود تا این سالن‌ها به صورت رایگان در اختیار جوانان و نوجوانان قرار گیرد.

گلایه از وضعیت اسفناک آسفالت کوچه‌های موسی‌بن جعفر(ع)

طحان به وضعیت اسفناک آسفالت کوچه‌های موسی‌بن جعفر(ع) و کاظمیه اشاره و مطرح کرد: هر از گاهی آسفالت این کوچه‌ها به صورت لکه‌گیری آن هم در مکان‌هایی که به دلیل ترکیدگی لوله آسفالت‌شکافی شده، انجام می‌شود که اصلاً قابل قبول نیست.

عدم وجود فضای سبز، پیاده‌رو های خاکی، عدم وجود تابلوی راهنمایی و رانندگی در بلوار مجیدیه، سروسامان دادن میوه‌فروشان جنب قبرستان، مناسب‌سازی معابر جهت رفت‌وآمد معلولین، افزایش سالن‌های ورزشی، توجه به جاده سلامت و سروسامان دادن زمین‌های بایر در الهیه سه از درخواست‌های اساسی نماینده مسجد باب‌الحوائج بود.

تسریع در روند احداث بیمارستان شمال شهر، وجود ظرفیت‌های بی‌شمار در مساجد و توجه به مقوله اشتغال، احداث بانک و عابربانک، درنظر گرفتن فضای رفاهی و تفریحی، افزایش فضای آموزشی از درخواست‌های نماینده مسجد امام سجاد (ع) بود و وی تأکید کرد: مسؤولان یا قول دهند و یا به قول‌های خود مقید و پایبند باشند.

گلایه از وجود سگ‌های ولگرد

معینی نماینده مردم مسجدالحسین(ع) جوادیه ضمن گلایه از وجود سگ‌های ولگرد در مناطق مسکونی، گفت: مردم محله جوادیه علی‌رغم اینکه تمکن مالی کمی دارند ولی از فرهنگ بالایی برخوردار و اهالی این محل 20 شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به برکت خون شهدا و مساجد این محله افراد زیادی اعم از علما، روحانیون، قضات و مدیران تربیت شده‌اند، بیان داشت:  فشار اقتصادی بر مردم زیاد و درآمد مردم چندان تغییر نکرده لذا اعتباری تخصیص داده شود به مردمی که تمکن مالی ندارند.

نماینده مردم مسجدالحسین(ع) جوادیه از برپایی کارگاه حوله‌بافی در مسجدالحسین(ع) جوادیه خبر داد و افزود: مدیر کل ورزش و جوانان وقت قول‌هایی داده ولی هنوز چیزی تحویل ما نشده و این در صورتی است که چند روز گذشته در جراید اعلام شده بود وسایل ورزشی تحویل مناطق شده است!

وی پیگیری مصوبات جلسات، افزایش امکانات ورزشی، تبدیل مرکز بهداشت جوادیه به درمانگاه، توجه و جمع‌آوری به زباله‌گردها، زیباسازی و پاکیزگی خیابان‌ها از دیگر درخواست‌هایی بود که مطرح شد.

تمام قول‌های مدیر قبلی اجرا می‌شود

حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی گفت: تمام قول‌هایی که در زمان تصدی مدیر قبلی ورزش و جوانان در بازدیدهای استاندار از محلات شهر به مردم داده شده، تأمین اعتبار شده و اجرایی خواهد شد.

وی از توزیع پنج هزار قطعه بلیط استخر بین جوانان و نوجوانان محلات هدف خبر داد و افزود: قول تجهیزات ورزشی که مقرر شد به مساجد واگذار شود در هفته دولت عملی و همچنین در خصوص استفاده جوانان و نوجوانان شمال شهر از فضاهای ورزشی ادارات دولتی هم رایزنی لازم صورت خواهد گرفت.

قول‌های مدیر عامل آبفا/ ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب

مهدی هاشمی‌مقدم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی با اشاره به فرسوده بودن شبکه آب شرب شمال شهر و هدر رفت آب در این منطقه، بیان داشت: امسال 23 کیلومتر اصلاح شبکه آب را در شمال شهر بیرجند خواهیم داشت وعلاوه بر این مناطقی که آب فشار لازم را نداشته باشد بررسی مشکلات حل خواهد شد.

وی با اشاره به وسع مالی مردم شمال شهر و نصب انشعابات فاضلاب، گفت: شرکت آب و فاضلاب آمادگی دارد تا برای مردم محلات شمال شهر بیرجند انشعابات فاضلاب را قسط‌بندی تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی اعلام کرد: هزینه بهره‌برداری هر مترمکعب آب برای شرکت آب و فاضلاب حدود یک هزار و 700 تومان تمام می‌شود و این در حالی است که فقط هزینه 700 تومان در هر مترمکعب از مردم  دریافت می‌کنیم بنابراین مردم باید در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشند.

ساخت بیمارستان محلی شمال شهر به همت خیر

کامبیز مهدی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به فعالیت پایگاه بهداشتی جوادیه بیرجند، گفت: این مرکز در هفته‌ای یک روز پزشک عمومی دارد،.

وی با بیان اینکه بیمارستان محلی شمال شهر بیرجند در خیابان 9 دی مهرشهر به همت یک خیر ساخته می‌شود، تصریح کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع و دو هزار متر زیربنا احداث می‌شود.

محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه تا پایان امسال هیچ کلاس کانکسی در استان نخواهیم داشت، بیان داشت: 27 آموزشگاه در شمال شهر بیرجند داریم که 20 مورد مستحکم، شش مورد نیاز به مقاوم‌سازی و یک مورد تخریبی است.

هنرستان کاردانش شمال شهر به بهره‌برداری می‌رسد

وی از بهره‌برداری هنرستان کاردانش شمال شهر بیرجند از ابتدای مهرماه امسال خبر داد و گفت: مدرسه تکتم نیازمند تخریب بود که با تملک املاک مجاور عملیات ساخت آن به‌زودی آغاز خواهد شد.

محمدعلی جاوید شهردار بیرجند با اشاره کمبود اعتبارات شهرداری بیرجند، گفت: حدود 2.5 برابر اعتبارات عمرانی شهرداری در شمال شهر بیرجند هزینه می‌شود.

ابراهیم تقی‌زاده رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به افزایش بودجه عمرانی شهرداری در سال جاری، اعلام کرد: اعتبارات عمرانی شهرداری در سال 96 حدود 15 میلیارد تومان، سال گذشته 30 میلیارد تومان و امسال 40 میلیارد تومان شده است.

افزایش بودجه عمرانی شهرداری بیرجند

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود هفت میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی شهرداری در منطقه دو و 23 میلیارد تومان در منطقه یک هزینه شده، مطرح کرد: امسال نیز توجه ویژه به محلات شمال شهر بیرجند خواهد شد.

رئیس شورای شهر بیرجند با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله در مقصد، بیان داشت: برای اجرای این پروژه( تفکیک و پردازش زباله در مقصد) به 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در دستور کار شهرداری است.

تقی‌زاده زیباسازی پیاده‌روهای خیابان کارگران و انقلاب، تفکیک پسماند زباله، انتقال صنوف آلاینده شمال شهر، احداث پارکینگ طبقاتی، ساخت پارک جنگلی، احداث فرهنگ‌سرای شهر، آسفالت خیابان‌های مهرشهر را از برنامه‌های سال جاری شهرداری اعلام کرد.

انتهای پیام/69039/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول