اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

دومین روز جشنواره آیینی سنتی در دست تهرانی‌ها/ استقبال از عروسک‌های غول‌پیکر

دومین روز نوزدهمین جشنواره آیینی سنتی در تئاتر شهر و سایر سالن‌های نمایشی تالار هنر و سنگلج با اجرای نمایش‌های سنتی و آیینی همراه خواهد شد.

دومین روز جشنواره آیینی سنتی در دست تهرانی‌ها/ استقبال از عروسک‌های غول‌پیکر

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، دومین روز نوزدهمین جشنواره آیینی سنتی به دبیری داود فتحعلی بیگی در سالن‌های نمایشی تهران عصر چهارشنبه، 23 مرداد ماه برگزار می‌شود.

از جمله نمایش‌هایی که امشب در تئاتر شهر اجرا می‌شود می‌توان به کارنامه بندار بیدخش از جوادصداقت از شهر بوشهر، شه میر از کوروش سلمانی از بندرعباس، نازگل از میثم یوسفی از تهران، به دنبال بخت از احمد دهقان از تهران در تئاتر شهر اجرا می‌شود.

نمایش باباکرم به کارگردانی وحید شاهینی از تهران در تماشاخانه سنگلج، نمایش هفت خوان رستم در تالار هنر و نمایش‌های چهلچراغ از محمود استاد محمد به کارگردانی سیدرضا علوی از تهران و بندار بیدخش هر دو در تئاتر محراب اجرا می‌شوند.

*عروسک‌های غول پیکر در کاشان

یکی از اتفاقات جالب این جشنواره نیز حضور عروسک‌های غول پیکر تئاتری در تپه‌های سیلک به مناسبت جشنواره در کاشان بود.

نمایش عروسکی محیطی زیستی «تنها یک زمین داریم» به مناسبت جشنواره نیز با همکاری کمپانی گراند پرسنل فرانسه برگزار شد و مردم از عروسک‌های غول پیکر استقبال خوبی کردند.

همزمان با شروع جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در تهران، نمایشگاهی از عکسهای اختر تاجیک در سالن انتظار تالارهای سایه و چهارسو تئاتر شهر برپا شده است. این نمایشگاه شامل بیش از ۳۰ عکس خیمه شب بازی، سیاه بازی، تعزیه و ... از دوره‌های مختلف جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی می‌شود و یادآور حضور هنرمندان بنامی همچون سعدی افشار و مرشد ترابی نیز است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول