اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ساخت 70 سوله جدید غیرمجاز در حاشیه تهران/ استانداری: کدام سوله؟!

ساخت‌ سوله‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی رشد بی‌رویه‌ای در جنوب‌شرق استان تهران داشته است به نحوی که در 7 ماه گذشته 70 سوله غیرمجاز در فرون‌آباد احداث شده است.

ساخت 70 سوله جدید غیرمجاز در حاشیه تهران/ استانداری: کدام سوله؟!

خبرگزاری فارس از پاکدشت؛ علی‌اکبر امانی: ساخت سوله‌های غیرمجاز در شهر فرون‌آباد رشد بی‌رویه‌ای پیداکرده است، طی بررسی‌های خبرنگار فارس در ۶ ماه گذشته بیش از ۷۰ سوله غیرمجاز بدون مجوز تغییر کاربری، در زمین‌های کشاورزی ساخته‌شده است. تصاویر ماهواره‌ای نیز این ادعا را اثبات می‌کنند.

 

تصویر ماهواره‌ای از فرون‌آباد در تاریخ 98/05/08

 

تصویر ماهواره‌ای از فرون‌آباد مربوط به بهمن ماه 97

خبرنگار فارس دلیل این ساخت‌وسازهای غیرمجاز را از رضا خانی بخشدار مرکزی پاکدشت جویا شد وی در اینباره اظهار کرد: این ساخت‌وسازها در محدوده شهر بوده و شهردار باید پاسخگو باشد و بخشداری و فرمانداری نهادهای نظارتی هستند.

شهردار فرون‌آباد: کدام سوله؟!

کوروش میرزایی شهردار فرون‌آباد در مصاحبه ای با خبرنگار فارس این ساخت‌وسازها را برای ادوار گذشته دانست و درباره احداث سوله‌های جدید پاسخی نداد. در حالی که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد تمامی این سوله‌ها به تازگی احداث شده‌اند.

محیط‌زیست: سوله‌های صنعتی کارگاه‌های صنعتی را با خود به منطقه‌ می‌آوردند

محمدرضا سعید پور رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره خطرات آینده این ساخت‌وسازهای غیرمجاز اظهار کرد: احتمالاً این احداث‌های غیرمجاز در آینده منجر به استقرار صنایع و کارگاه‌های آلاینده می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این‌گونه ساخت‌وسازها آب، خاک و هوا تحت تأثیر قرارگرفته و شهروندان را به بیماری‌های گوناگون مبتلا می‌کند همچنین اگر این روند کنترل نشود و به این وضعیت بماند لکه‌های صنعتی شکل‌گرفته به سمت تخریب محیط‌زیست پیش می‌رود.

استانداری: 10 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز از سنوات قبل وجود دارد!

خبرنگار فارس این ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز را از محمد تقی‌زاده معاون امور عمرانی استاندار تهران پیگیری کرد وی دراین‌باره با ارسال گزارشی از وضعیت لکه‌های صنعتی فرون آباد که در آن از ساخت این سوله‌ها خبری نبود،  اینگونه پاسخ داد: با دستوری که به شهرداری دادیم، کارشناسان گروه ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز از شهر فرون‌آباد، موقعیت‌های خیابان گاز و محله مقداد بازدید کردند.

وی ادامه داد: در بررسی کارشناسان شهرداری آمده است که در خیابان گاز حدود 10 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در سنوات قبل بوده که در حال حاضر متوقف می‌باشند که تعدادی را شهرداری با دستور مقام قضایی و همکاری جهاد کشاورزی تخریب کرده است.

طبق مصوبه هیئت‌وزیران در جلسه ۱۳۹۷/۹/۲۵ به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد اصل یک‌صد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌منظور هماهنگی و برخورد مؤثر و فوری با تخلفات ساخت‌وساز در کشور کارگروه ویژه‌ای با مسئولیت استانداری‌ها و عضویت وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دادستانی مرکز استان‌های مربوط، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و شهرداری‌های شهرهای مربوط تشکیل می‌شود.

 

 

به گزارش فارس، طبق اصلاح قانون تغییر کاربری مصوب ۱۳۷۴ در مجلس شورای اسلامی؛ تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، ‌مدیر امور اراضی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آن استان و یک نفر نماینده استاندار می‌باشد که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می‌‌شود.

در اوایل اردیبهشت امسال نیز گزارشی با عنوان " ساخت‌وساز صنعتی در مناطق مسکونی حاشیه پایتخت/ استانداری مجوز داده است! " منتشر و به موضوع رشد قارچ‌گونه مناطق صنعتی در داخل بافت شهری و ادغام بافت مسکونی و صنعتی اشاره شد. در این گزارش کوروش میرزایی شهردار فرون آباد از  ادغام بافت مسکونی و صنعتی به محله مقداد با تاییدیه استانداری تهران عنوان کرده بود.

انتهای پیام/پ/م/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول