اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اجرای 50 پروژه گردشگری با سرمایه‎گذاری 3 هزار میلیاردی در گلستان

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: 50 پروژه گردشگری با سرمایه‎گذاری 3 هزار میلیارد تومانی در گلستان در دست اقدام است که با بهره‎برداری آنها برای 5 هزار و 699 نفر اشتغال ایجاد می‎شود.

اجرای 50 پروژه گردشگری با سرمایه‎گذاری 3 هزار میلیاردی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجید رحمانی‌خلیلی عصر سه‌شنبه در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‎های گردشگری از جمله وظایف ما است که مصادیق 16‎گانه تأسیسات گردشگری را شامل می‎شود.

وی افزود: ایجاد زیرساخت‎های لازم در تأمین آب، برق، گاز و راه دسترسی در محورهای گردشگری و حوزه توانمندسازی تشکل‎های مردم‎نهاد در حوزه معاونت سرمایه‎گذاری و تأمین منابع است.

* پیش‎بینی می‎شود یک هزار میلیارد تومان پروژه در سال 1398 در گلستان به بهره‎برداری برسد

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: در 10 سال گذشته سرمایه‎گذاری در حوزه گردشگری به چشم مسؤولان استان نمی‎آمد و مجموع پروژه‎ها و درخواست‎های سرمایه‎گذاری در سال 1384 کمتر از 10 میلیارد تومان بود که در حال حاضر بیش از 3 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‎گذاری بخش گردشگری در دست اقدام در گلستان وجود دارد.

رحمانی‌خلیلی بیان کرد: پیش‎بینی می‎شود یک هزار میلیارد تومان پروژه در سال 1398 در گلستان به بهره‎برداری برسد که با توجه به تورم و شرایط اقتصادی، بهره‎برداری از 300 میلیارد تومان سرمایه‎گذاری در بخش گردشگری تا پایان سالجاری قطعی است.

وی یادآور شد: 50 پروژه بدون احتساب پروژه‎های بوم‎گردی با سرمایه‎گذاری 3 هزار میلیارد تومان در گلستان در دست اقدام است که با بهره‎برداری آنها برای 5 هزار و 699 نفر اشتغال ایجاد می‎شود.

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در گذشته فرایند صدور مجوز و یا ایجاد تأسیسات گردشگری به‎ویژه در خارج از محدوده شهری بسیار زمانبر بود و دو الی سه سال طول می‎کشید اما در حال حاضر این شرایط تغییر کرده است.

رحمانی‌خلیلی با بیان اینکه در خصوص توسعه اقامتگاه‎های بوم‎گردی اقدامات خوبی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در حالی که تعداد اقامتگاه‎های بوم‌گردی در گلستان قبل از سال 1397، به تعداد انگشتان دست نمی‎رسید اما امروزه این شرایط تغییر کرده و مشکلات این بخش مرتفع شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته 100 اقامتگاه بوم‎گردی در گلستان به بهره‎برداری کامل رسیده و پروانه آن صادر شده و مرمت و تجهیز 60 اقامتگاه بومگردی نیز به اتمام رسیده و در مرحله صدور مجوز هستند.

* تا پایان سال تعداد اقامتگاه‎های بوم‎گردی در گلستان به 220 مورد خواهد رسید

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: ایجاد 120 اقامتگاه بوم‎گردی برنامه امسال ما است و پیش‎بینی می‎کنیم این مقدار به راحتی تحقق یابد و تا پایان سال تعداد اقامتگاه‎های بوم‎گردی در گلستان به 220 مورد خواهد رسید.

رحمانی‌خلیلی با تأکید بر اینکه بسیاری از ظرفیت‎های گردشگری استان گلستان در جوامع محلی، محیط‎های طبیعی و روستاها قرار دارد لذا به سمت ایجاد بوم‎گردی‎ها حرکت کردیم، گفت: استان گلستان به‎عنوان گنجینه اکوتوریسم ایران شناخته می‎شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته کل اقامتگاه‎های بومگردی که به استان‎ها تکلیف شده حدود یک هزار مورد بوده که 100 بومگردی در استان گلستان موفق به صدور پروانه بهره‎‎برداری شده‎اند.

*220 تشکل در حوزه گردشگری و غیرگردشگری در گلستان ساماندهی شدند

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه ایجاد مجتمع‎های بزرگ تفریحی و توریستی در سواحل و دیگر نقاط استان در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: مشکلات پروژه «آرمان طبیعت» در حال حل است و تا پایان سال جاری افتتاح و کلنگ‎زنی خواهد شد.

رحمانی‌خلیلی با بیان اینکه 220 تشکل در حوزه گردشگری و غیرگردشگری در گلستان ساماندهی شدند، افزود: برنامه‎های آموزشی خوبی برای این تشکل‎ها برگزار شد و برای این امر تنها به تشکل گردشگری اکتفا نکردیم و معتقد هستیم اگر تشکلی در حوزه محیط زیست و حفظ و حراست از منابع طبیعی هم فعالیت دارد در راستای برنامه‎های میراث فرهنگی است.

وی بیان کرد: اثرهای تاریخی فراوانی در بافت گرگان و گمیشان و برخی نقاط استان گلستان وجود دارد که همه آنها باید تملک می‎شدند و براساس اعتبار تملک بازسازی می‎شدند اما این اعتبارات کافی نبود و در سال گذشته 5 میلیارد تومان از سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی تحت عنوان کمک‎های فنی و اعتباری مصوبه گرفتیم تا به بناهای بافت تاریخی گرگان، گمیشان و ... اختصاص یابد.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول