اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بسترسازی برای حمایت‌ سازمان‌یافته از خبرنگاران سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه ساماندهی خبرنگاران با رویکرد صیانت از هویت خبرنگاری در دستور کار است، از بسترسازی برای حمایت‌ سازمان‌یافته از خبرنگاران واقعی خبر داد.

بسترسازی برای حمایت‌ سازمان‌یافته از خبرنگاران سمنان

حجت‌الاسلام‌ علی‌اصغر فضیلت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: ساماندهی خبرنگاران با رویکرد صیانت از هویت خبرنگاری از محورهای اصلی برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان است و بسترسازی برای حمایت‌های سازمان‌یافته از خبرنگاری و خبرنگاران واقعی در قالب این برنامه قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه هماهنگی و نظارت بر رسانه‌های ارتباط جمعی مثل روزنامه‌ها، مجلات و محصولات سمعی و بصری و نمایش‌ها را در راستای توجه به فرهنگ عفاف و حجاب و رعایت آن در دستور کار داریم، افزود: مطبوعات، رسانه‌ها و خبرنگاران در این مسیر نقش مهمی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه از باب صیانت و حفظ حرمت و هویت خبرنگاری بر اساس مطالبه جامعه خبرنگاری استان، کارگروهی با حمایت استانداری و تشکلات رسانه‌ای استان و استفاده از این ظرفیت رسانه‌ای استان شکل گرفته است، افزود: این کارگروه بناست امور ساماندهی خبرنگاران را انجام دهد.

فضیلت با بیان اینکه بر اساس شاخص‌هایی که در این کارگروه مشخص می‌شود، جامعه آماری خبرنگاری استان مشخص می‌شود، اضافه کرد: امکانات حداقلی و منابع محدودی که داریم، صرفاً باید برای کسانی که برای کار خبرنگاری تلاش می‌کنند، مصرف شود.

وی با تأکید بر اینکه راستی‌آزمایی محور اصلی ساماندهی جامعه خبرنگاری در استان سمنان است، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا بر اساس معیار و شاخص، تعداد خبرنگاران استان مشخص شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: هر کسی مجوز فعالیت رسانه‌ای را دریافت کند، می‌تواند فعالیت رسانه‌ای‌اش را داشته باشد؛ ولی درخدمات و سرویس‌هایی که از ظرفیت استان استفاده می‌شود، جامعه خبرنگاری مدنظر است.

انتهای پیام/۷۵۰۳۵/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول