اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تاسوعا و عاشورا بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تاسوعا و عاشورا بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.

تاسوعا و عاشورا بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، نخستین نشست توجیهی سیاست گذاری تاسوعا و عاشورای حسینی در زاهدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و متولیان اجرای این امر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان و اعضای تاثیر گذار این امر در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

آیت الله مصطفی محامی در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از دست اندرکاران عزاداری های محرم الحرام گفت: از آنجایی که دشمنان در جداکردن حماسه عاشورا از فرهنگ مردم ناتوان هستند تلاش می‌کنند محتوای آن را کم ارزش نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: دشمنان در این راه تلاش دارند با پرداختن به ظواهر، مسائل احساسی و بی محتوا، از تبیین اهداف بلند عاشورا و برجسته سازی اشعار حماسی حضرت ابوالفضل(ع) جلوگیری کنند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: خیلی از دلسوزان، آگاهین و نخبگان وارد صحنه مبارزه با احساسی و بی محتوا کردن فرهنگ عاشورا شدند و هزینه های زیادی را هم در این زمینه پرداخت کرده اند.

محامی اظهار داشت: باید در مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی فلسفه نهضت خونین امام حسین (ع) که بالا بودن بصیرت آن حضرت بود را برای جوانان تبیین کنیم.

وی گفت: ابا عبدالله الحسین (ع) بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر تاکید داشت و تمام هدفش در واقعه عاشورا احیای این امر بود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در انتقال هدف واقعی عاشورا باید از تحریف پیام واقعی عاشورا خودداری شود، چرا که لازمه حفظ هویت اصلی فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع)، شناخت کامل و دقیق از فرهنگ عاشورا است.

وی خاطرنشان کرد: تاسوعا و عاشورا بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.

امام جمعه زاهدان با عنوان اینکه، فرهنگ و تاریخ عاشورا را باید بازخوانی و تبیین کنیم تصریح کرد: باید از عزاداری های بی محتوا پرهیز کنیم زیرا به فرهنگ عاشورایی در جامعه آسیب می زند.

در ادامه حجت‌الاسلام بزمانی گفت: پیام عزاداری محرم اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا و اهمیت دادن به نماز اول وقت است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ضمن اشاره به تبدیل خانه های مسکونی محل اجتماع عاشوراییان به صورت داوطلبی به وضو خانه اظهار کرد: وظیفه داریم مقدمات برگزاری نماز را برای عزاداران حسینی فراهم کنیم و چه خوب است که برنامه عزاداری‌ها با نماز جماعت اول وقت برپا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هیئات مذهبی عزادار در سراسر این استان از لحظه پخش اذان تا پایان اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به مدت ۳۰ دقیقه عزاداری را متوقف کرده و سکوت می‌کنند.

حجت‌الاسلام بزمانی ادامه داد: تجمع بزرگ بانوان عاشورایی همزمان با ساعت هشت صبح روز تاسوعا و عاشورا در حسینیه رضویه زاهدان با همکاری امور بانوان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

گفتنی است در این نشست پیرامون اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا، مسیر های دسته روی هیئات مذهبی، جایگاه مسئولین در روز تاسوعا و عاشورای حسینی بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول