اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

جان مایه ارتباطات، رسانه ها هستند

رئیس بسیج رسانه استان یزد گفت: در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قدرت با رسانه ها است و در واقع، جان مایه ارتباطات، رسانه ها هستند که نقش آفرینی کرده و جامعه را مدیریت می کنند.

جان مایه ارتباطات، رسانه ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، مصطفی گل محمدی ساعاتی پیش در نشست خبری با اعضای بسیج رسانه شهرستان مهریز خاطرنشان کرد: در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قدرت با رسانه‌ها است و در واقع، جان مایه ارتباطات، رسانه‌ها هستند که نقش آفرینی کرده و جامعه را مدیریت می‌کنند، دولتی را ساقط و دولت دیگری را مشروعیت می‌بخشند. امروزه هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند بدون رسانه پیشرفت و رشد کند. در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز رسانه‌ها موجب حرکت انقلاب می‌شوند.

دعوای احزاب سیاسی مانند دعوای دو دشمن خارج از نظام نیست

رئیس بسیج رسانه استان یزد تأکید کرد: دعوای احزاب سیاسی مانند دعوای دو دشمن خارج از نظام نیست؛ بلکه احزاب سیاسی برادرانه در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند و از دید بسیج همه رسانه‌ها محترم هستند و حزبی بر حزب دیگر برتری ندارد؛ اما فتنه گری و حرکت موذیانه علیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئله‌ای است که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت. اگر رسانه‌ای پیرو انقلاب و نظام نیست و با آرمان‌های انقلاب کاری ندارد، علیه آن نیز قلم به دست نگیرد.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درخصوص عرصه خبر و رسانه افزود: نقد و نظارت منصفانه، تبادل آراء و ایجاد افکار نو و جدیدی که موجب انحراف جامعه نمی‌شود و مطالبه و پیگیری مشکلات مردم از عمده ترین وظایف خبرنگاران از دید رهبر معظم انقلاب است. هدف بسیج رسانه در جامعه، همگرایی خبرنگاران و رسانه‌ها است؛ زیرا دودستگی و انشقاق بین رسانه‌های مختلف به نظام آسیب می‌زند.

گل محمدی همچنین تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی، افراد تراز انقلاب نیستند بلکه افراد با انقلاب اسلامی سنجیده می‌شوند و این انقلاب با وجود توطئه‌های بیشمار، از راه خود منحرف نشده است؛ بلکه این افراد و شخصیت‌ها هستند که دچار انحراف شده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه کار تشکیلاتی به نتیجه مطلوب می‌رسد اظهار داشت: کار تشکیلاتی حتی با نیروی کم می‌تواند یک سازمان و گفتمان را پایدار کند. برای یک نظام فکری و تأثیرگذاری بر روی جامعه کار تشکیلاتی کمک شایانی می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بسیج رسانه باید جریان انقلابی در شهرستان باشد ادامه داد: بسیج رسانه باید ملجأ و روزنه نفوذ دشمن را شناسایی کند و مردم را از دنباله‌روی آن بر حذر دارد؛ زیرا دشمن، مردم را از عینیت گرایی دور می‌کند و آن‌ها را تشویق می‌کند تا در حوادث مختلف موج سواری کنند و با دسیسه‌های دشمن دست به هر کاری بزنند. بسیج رسانه سرمایه انقلاب اسلامی است و باید موجب بصیرت افزایی مردم جامعه شود.

رئیس بسیج رسانه استان یزد همچنین به خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه شهرستان مهریز توصیه کرد: کسی که مورد محبت و لطف همگان است و همه او را قبول دارند فردی منافق است. انسان سالم دشمن و بدخواه دارد و خبرنگاران باید سعه صدر و انسان جامع الاطرافی باشند و در برابر ناملایمات در این عرصه، صبر پیشه کنند.

علی اصغر سلمانی در ادامه این نشست گفت: بسیج یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور است که در زمینه‌های مختلف و در حوادث و بحران‌ها با کار جهادی و عام المنفعه در راستای رفع محرومیت‌ها و پیشرفت جامعه خدمت می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهریز با بیان اینکه در مبحث بسیج، سیاسی بازی و جانب‌داری از جناح‌های مختلف وجود ندارد تصریح کرد: بسیج وابسته به چپ و راست یا اصولگرا و اصلاح طلب نیست و وارد این حوزه‌ها نمی‌شود؛ اما به انقلابی و غیرانقلابی بودن جناح‌ها و افراد حساسیت دارد.

انتهای پیام /90028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول