اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

فرزند «آتامبایف»: ائتلاف پارلمانی جدید علیه دولت ایجاد می‌کنیم

پسر رئیس جمهور سابق قرقیزستان با اشاره به غیر قانونی بودن بازداشت پدر خود از ایجاد ائتلاف جدید برای حضور در انتخابات 2020 پارلمانی این کشور خبر داد.

فرزند «آتامبایف»: ائتلاف پارلمانی جدید  علیه دولت ایجاد می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «قادر آتامبایف» فرزند «الماس بیک آتامبایف» رئیس جمهور سابق قرقیزستان در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی خواستار تأسیس ائتلاف جنبش‌های اپوزیسیونی برای مقابله با دولت فعلی شد.

وی گفت: در حال حاضر پارلمان اختیارات جدی را دارد بنابر این جنبش‌های اپوزیسیونی باید ائتلافی را ایجاد کرده و در انتخابات پارلمانی سال 2020 حضور پیدا کنند.

قادر آتامبایف تصریح کرد: من اطمینان دارم که تمام جنبش‌های اپوزیسیونی شانسی برای رأی آوردن در انتخابات دارند و برای موفقیت کشور در آینده ما نباید در انتخابات آتی شکست بخوریم.

فرزند رئیس جمهور سابق با اشاره به بازداشت پدر خود گفت: تحولات اخیر فتنه انگیزی توسط دولت بود و استفاده از مقامات واحد نظامی ضدتروریستی در این عملیات یک اقدام غیرقانونی است.

وی ادامه داد: حذف مصونیت سیاسی پدرم نیز به طور غیرقانونی انجام شد و این مدت آتامبایف تنها منتظر تصمیم دادگاه قانون اساسی مربوط به این مسئله بود، اما دولت به اقامتگاه وی حمله کرد.

قادر آتامبایف افزود: نهادهای دولتی از پدرم خواستند تا برای بازپرسی در مورد پرونده «عزیز باتوکایف» (رئیس یکی از گروه‌های جنایی که چندی پیش از زندان فرار کرد) در دادگاه حاضر شود،  اما آنان حق دعوت از رئیس جمهور سابق به دلیل داشتن مصونیت سیاسی را نداشتند.

فرزند رئیس جمهور سابق اظهار داشت: پدرم آماده ارائه اطلاعات درباره آزاد شدن باتوکایف به طور کتبی به نهادهای امنیتی بود اما دولت این پیشنهاد را قبول نکرد،چون بازداشت رئیس جمهور سابق هدف اصلی آنان بود.

در سال 2014 باتوکایف یک از رهبران گروه های جنایی قرقیزستان به بهانه درمان و بیماری سرطان از زندان آزاد و به روسیه رفت اما بعدا مشخص شد که تمام اسناد مربوط به بیماری باتوکایف تقلبی بوده است و در این مورد فساد مالی وجود داشته است.

پس از آن دولت قرقیزستان از پرونده باتوکایف به عنوان ابزار فشاری نسبت به آتامبایف استفاده کرد و تاکنون چند پزشک، وکیل، مقام دولتی و غیره در قالب این پرونده بازداشت شده‌اند.

الماس بیک آتامبایف رئیس جمهور سابق قرقیزستان داری 6 فرزند است که در زمان ریاست جمهوری وی هیچ یک از این فرزندان وارد عرضه سیاسی نشدند اما  قادر آتامبایف با اشاره به تحولات اخیر از احتمال ورود به سیاست خبر داد.

قادر آتامبایف جوان بیست و شش ساله و تحصیل کرده در ترکیه است. همچنین وی چهار سال پیش کتاب «بیداری ملت: توسعه اقتصاد» را نوشت.   

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول