اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه آماده میزبانی از عاشقان حسینی در ایام اربعین است

استاندار کرمانشاه گفت: شواهد و نشانه‌ها حاکی از بازگشایی دوباره مرز خسروی است ولی تا زمانی که دولت عراق رسما این موضوع را ابلاغ نکند؛ این بازگشایی قطعیت ندارد.

کرمانشاه آماده میزبانی از عاشقان حسینی در ایام اربعین است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز در نشست ستاد اربعین استان که با حضور جمالی‌‌نژاد معاون وزیر کشور، معاون عمرانی استاندار کرمانشاه و اعضای ستاد اربعین کشور  برگزار شد، اظهار داشت: موضوع فراهم‌کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای آئین اربعین حسینی با جدیت از سوی مدیریت ارشد استان دنبال می‌شود و این سومین نشست این ستاد در هفته جاری است و نشان از اهمیت موضوع دارد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: مرز خسروی از قرن‌ها پیش مسیر اصلی عبور عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) بوده و بازگشایی دوباره این مسیر یک اولویت است.

وی افزود: مجموعه دولت، وزارت کشور و مدیریت ارشد استان مدت‌هاست به شکل ویژه موضوع بازگشایی دوباره این مرز تاریخی را پیگیری می‌کند و دیدارهای متعدد و ثمربخشی با طرف عراقی داشته‌ایم.

به گفته بازوند، شواهد و نشانه‌ها حاکی از بازگشایی دوباره مرز خسروی است ولی تا زمانی که دولت عراق رسما این موضوع را ابلاغ نکند، این بازگشایی قطعیت ندارد.

وی ادامه داد:  با توجه به لغو روادید برای ایام اربعین و آسان شدن امکان حضور افراد، پیش‌بینی می‌شود که میزان استقبال از این آئین حسینی در سال جاری بسیار بیشتر باشد.

بازوند با اشاره به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در این مرز، افزود: مجموعه پارکینگ‌های گسترده‌ای در قصرشیرین احداث شده‌اند و در راستای انتقال زائران از قصرشیرین به خسروی نیز به 300 دستگاه  اتوبوس نیاز است، البته ممکن است تا مرز خانقین هم خدمات‌رسانی داشته باشند.

وی  در ادامه بازگشایی مرز خسروی را یک ضرورت دانست و ادامه داد: با توجه به این پیش‌بینی‌ها، کرمانشاه کاملا آماده میزبانی شایسته از خیل عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) است.

*پیش‌بینی فراهم کردن 300 دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات به زائران اربعین در مرز خسروی

معاون عمرانی وزیر کشور نیز مرز خسروی را مرز مهمی دانست و گفت: بحث خدمات‌رسانی در مسیر زائران بسیار مهم است وضعیت سرویس‌های بهداشتی، حمام، استراحتگاه  زائران، پارکینگ خودروها، شماره‌گذاری پارک خودرو، خط‌کشی معابر، آب شرب، تامین روشنایی، تقویت زیر ساخت‌ها و ... باید انجام شود.

جمالی‌نژاد برای تردد زائران امسال از پیش بینی 300 دستگاه اتوبوس خبر داد و افزود: امیدوارم با خدمات‌رسانی به زائران در زیارت این بزرگواران شریک باشیم.

*مرز خسروی برای تردد زائران اربعین مناسب‌تر از مهران است

فرمانده پلیس راه نیز در ادامه  این جلسه، اظهار داشت: مرز خسروی به لحاظ زیرساخت‌ها 90 درصد مطلوب‌تر از مسیر مرز مهران است.

سیدتیمور حسینی افزود: در مهران به‌‌واسطه عمده مراجعات محدود شده در اربعین بخش خصوصی سرویس‌دهی زوار را ندارد، بخش خصوصی باید راغب شود عمده خدمات را به عهده بگیرد.

وی  تاکید کرد: اگر رمز خسروی امسال برای زوار باز شود، به عنوان  تجربه سال اول تردد فقط مختص ماشین‌های  شخصی است، خرابی یک اتوبوس در مسیر راه می‌تواند مشکلات ترافیکی بزرگی داشته باشد.

این مسؤول با بیان اینکه 10 دستگاه جرثقیل در مسیر اربعین برای بازگشایی احتمالی تردد زائران نیار است، گفت: باز شدن این مرز شرایط خوبی را برای استان کرمانشاه به همراه دارد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول