اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تهیه سند امنیت تغذیه استان زنجان با برش شهرستانی

استاندار زنجان ررسی سهم مردم در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر را دیگر اولویت پیش رو دانست و گفت: در این راستا سند امنیت تغذیه استان با برش شهرستانی تهیه شده است.

تهیه سند امنیت تغذیه استان زنجان با برش شهرستانی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در همایش «پیشگامان آئین محبت» با بیان اینکه مردم استان زنجان اقدامات درخور توجه و زیبایی را در امور خیریه به ویژه حوزه سلامت انجام داده‌اند، اظهار کرد: مرکز درمانی مهرانه با کمک ماهانه ۷۰۰ میلیون تومان، طرح اکرام ایتام با 481 هزار تومان پرداختی معادل دو و نیم برابر متوسط کمک‌های کشور و همچنین پرداخت 235 هزار تومان در طرح محسنین بالای دو برابر متوسط کشور و همچنین بهبود تغذیه کمک از جمله این اقدامات است.

استاندار زنجان به اجرای طرح توسعه بیمارستان 450 تخته ولیعصر زنجان با کاهش قابل ملاحظه عوارض دریافتی توسط شهرداری اشاره و تصریح کرد: با اقدامات انجام شده و تشریح مزایا، احداث این بیمارستان آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه سلامت از اولویت‌های اصلی و اساسی کشور است، ادامه داد: حضور و مشارکت در همه حوزه‌ها از جمله حوزه سلامت تعیین کننده بوده است.

حقیقی با تاکید بر اینکه علاقه مندی برای ملموس بودن نتایج اقدامات توسط خیران جزو خواسته‌های به حق آن‌ها است، تاکید کرد: باید متوجه بود که ساختارهای بسته اداری پویایی خیران را مانع می‌شود و باید از این ساختارها دست کشید.

*همه خدمت در حوزه سلامت ساخت بیمارستان نیست

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه همه خدمت در حوزه سلامت و بهداشت و درمان ساختن بیمارستان نیست، افزود: امروزه ثابت شده مهم‌ترین معضل کشور فعالیت در حوزه پیشگیری در بیماری‌های غیرواگیر و مشخص کردن دیگر ارگان‌ها در این حوزه است.

وی بررسی سهم مردم در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر را دیگر اولویت پیش رو دانست و گفت: در این راستا سند امنیت تغذیه استان با برش شهرستانی تهیه شده، هر چند شاید نتوان همه امکانات و بودجه مورد نیاز را در حال حاضر فراهم کرد تا بتوان به وظایف خود در تامین غذای سالم عمل کرد، ولی لااقل می‌توان اقدامات اولیه با استفاده از ظرفیت‌ها از جمله دهیاری‌ها را انجام داد.

حقیقی ارائه راه‌کار اجرایی در کنار انتقاد را برای اصلاح امور اصل عنوان کرد و ادامه داد: این اقدامات به شناسایی مشکلات هم کمک می‌کند.

استاندار زنجان تعداد سمن‌های فعال در استان زنجان را 355 واحد اعلام کرد و افزود: 80 مورد از این آمار خیریه هستند و باید از فکر و تفکر فعالان سمن‌ها برای بهبود امور استفاده بهینه کرد.

وی به علاقه‌مندی دیگران برای بازدید از خیریه‌های استان زنجان از جمله مهرانه اشاره و تصریح کرد: این اقدامات و بازدیدها در راستای تبادل تجربیات انجام می‌شود.

وی تبادل اطلاعات را راه‌کار استفاده از اطلاعات و اقدامات عنوان کرد و افزود: باید از بضاعت خیریه‌ها و سمن‌ها استفاده شود و راه‌کار تسهیل کمک به این فعالان را مورد بررسی و تجدید نظر قرار داد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول