اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نمایش ۷ فیلم مرمت‌شده در جشنواره کودک/ اجرای طرح سینماسیار در ۲۵ استان

امسال ۷ اثر در بخش فیلم‌های مرمت‌شده سینمای کودک سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به نمایش در می‌آید.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد خبری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان؛ جشنواره امسال میزبان بخشی با عنوان نمایش فیلم‌های مرمت شده سینمای کودک ایران است.

اسامی فیلم‌هایی که در این بخش به نمایش در می‌آیند عبارتند از «ساز دهنی» به کارگردانی امیر نادری، «خانه دوست کجاست» ساخته عباس کیارستمی، «نیاز» به کارگردانی علیرضا داودنژاد، «داستان‌های شاهنامه» ساخته علی اکبر صادقی، «شهر موش ها» اثر مرضیه برومند، «دزد عروسک ها» به کارگردانی محمدرضا هنرمند و «پاتال و آرزوهای کوچک» ساخته مسعود کرامتی.
این فیلم‌ها در دو سینمای پردیس سینمایی چهار باغ (سالن چهل ستون) و اصفهان سیتی سنتر ۴ به نمایش گذاشته می‌شوند.

همچنین در جشنواره امسال بخشی به عنوان نمایش فیلم‌های خاطره انگیز در نظر گرفته شده است که شامل فیلم‌های «یکی بود یکی نبود» به کارگردانی ایرج طهماسب، «خواهران غریب» ساخته کیومرث پوراحمد، «کلاه قرمزی» به کارگردانی ایرج طهماسب، «گربه آوازه خوان» ساخته کامبوزیا پرتوی و «شهر موش ها» اثر مرضیه برومند می‌شود. این فیلم‌ها قرار است در پردیس هنر اصفهان به نمایش دربیاید.

* اجرای طرح سینماسیار در ۲۵ استان

امسال همزمان با روزهای برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان طرح سینما سیار نیز در ۲۵ استان محروم اجرا خواهد شد.

صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوان درباره این طرح گفت: با توجه به اینکه دستگاه‌های سینما سیار در اختیار انجمن سینمای جوان است به این نتیجه رسیدم که چقدر خوب می‌شود تا با همکاری بنیاد سینمایی فارابی به بهانه جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوانان ما نیز در مناطق محروم و سیل زده یک رویداد مرتبط با سینمای کودک برگزار کنیم. البته این رویداد به شکل رایگان برای کودکان برگزار خواهد شد. نام طرح را نیز به مناسبت سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان «سینما خاطره» برگزیدیم.

وی درباره اکران آثار در این طرح بیان کرد: ما اگر می‌خواستیم از فیلم‌های روز جشنواره برای نمایش در این طرح استفاده کنیم از آنجاییکه همه این آثار مالک دارند، باید حقوق پدیدآورندگان آنها رعایت می‌شد، ضمن اینکه فیلم‌ها در اصفهان اکران محدود دارند، اما در سینما سیار می‌خواهیم به شکل وسیع در استان‌ها و شهرهای مختلف فیلم‌هایی را اکران کنیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که آثار موزیکال و نوستالژیک را به نمایش دهیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان یادآور شد: این طرح در بیش از ۱۵۲ شهر و روستا و در بیش از ۲۵ استان کشور برگزار خواهد شد.

موسوی در پاسخ به این سوال که این طرح تنها محدود به زمان برگزاری جشنواره خواهد بود یا ادامه خواهد داشت نیز گفت: این طرح از ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور به مدت ۵ روز اجرا خواهد شد، اما درباره ادامه آن باید شرایط را سنجید.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ٢٨ مرداد تا ۴ شهریور ٩٨ به دبیرى علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول