اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

قاچاقچی «نقره»، داغ شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از کشف 300 کیلوگرم نقره قاچاق در زنجان خبر داد و گفت: تعزیرات حکومتی این قاچاقچی را 13 میلیارد و 620 میلیون ریال محکوم کرد.

قاچاقچی «نقره»، داغ شد

مرتضی ممیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس زنجان اظهار کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی از آغاز سال جاری پرونده‌های بسیاری را رسیدگی کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان بیشترین پرونده رسیده به تعزیرات را در حوزه قاچاق، سیگار عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از 31 پرونده در این حوزه رسیدگی شده است که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 131 درصد رشد دارد.

ممیزی با بیان اینکه پرونده‌های ثبت شده در شعب این اداره کل با جدیت مورد رسیدگی قرار گرفته است، اضافه کرد: عاملین قاچاق دخانیات به پرداخت جزای نقدی بالغ بر 23 میلیارد و  400 میلیون ریال محکوم شدند.

وی با اشاره به ضربه قاچاق به تولید داخل و تأثیر منفی آن بر اقتصاد کشور افزود: تعزیرات حکومتی در این حوزه نسبت به رسیدگی سریع پرونده‌ها اقدام کرده و بدون اغماض با قاچاقچیان برخورد می‌کند.

ممیزی در ادامه از کشف بزرگترین محموله نقره قاچاق در استان خبر داد و تصریح کرد: اخیرا محموله 300 کیلوگرمی نقره از یک دستگاه خودروی سواری ال نود کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به اینکه این محموله در شهرستان سلطانیه در محدوده سه‌راهی بویین کشف شد، تصریح کرد: این محموله شامل 6 بسته پنج کیلوگرمی به صورت ساچمه‌ای کشف و ضبط شد.

وی ارزش ریالی این محموله کشف شده را 6 میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در ابتدا مدارکی دال بر قانونی بودن ارائه شد ولی مشخص شد که این مدارک جعلی است.

ممیزی ادامه داد: با انجام تحقیقات لازم این شرکت تولید کننده مصنوعات فلزی به عنوان متهم به شعبه مبارزه با قاچاق بودن ارجاع و طبق حکم صادره این افراد ضمن ممانعت از فعالیت در  شرکت به پرداخت جریمه 13 میلیارد و 621 میلیون ریالی محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان تصریح کرد: با اعتراض متهمین پرونده دوباره بررسی و مفاد صادره عینا تأیید شد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول