اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اسکان روزانه 5 هزار نفر در موکب قمربنی هاشم(ع) در اربعین

جانشین موکب قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اربعین امسال به طور میانگین روزانه 10 هزار وعده غذایی گرم بین زائرین توزیع خواهد شد، گفت: همچنین روزانه 5 هزار زائردر موکب قمربنی هاشم (ع) اسکان داده می‌شوند.

اسکان روزانه 5 هزار نفر در موکب قمربنی هاشم(ع) در اربعین

بهروز مردانی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه اربعین امسال به طور میانگین روزانه 10 هزار وعده غذایی گرم بین زائرین توزیع خواهد شد، گفت: همچنین روزانه 5 هزار زائر در موکب قمربنی هاشم (ع) اسکان داده می‌شوند.

 جانشین موکب قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر موکب قمربنی هاشم(ع) به مدت پنج سال است که در عراق به زائرین عزیز اربعین خدمات ارائه می‌دهد، افزود: این موکب  در مسیر اصلی نجف به کربلا و در عمود 285 مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم امسال دومین موکب قمربنی هاشم (ع ) را در کمربندی شهر کربلا و در عمود یک هزار و 337 مسقر کنیم اضافه کرد: موکب‌های قمربنی هاشم(ع) با توجه به مکان استقرار و استقبال زائرین معمولا به مدت 10 روز در کشور عراق مستقر هستند.

مردانی‌نژاد با بیان اینکه معمولا مواد غذایی از ایران تهیه و به کشور عراق حمل می‌شود، گفت: صرفا در مواردی خاص که توسط دولت ایران ممنوعیت اعلام شود به ناچار مواد لازم در عراق تهیه می‌شود و امسال هم منتظر اطلاع‌رسانی در این خصوص هستیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی کمک‌هایی که به موکب قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری می‌شود مردمی است، اظهار داشت: از همه هم‌استانی‌های عزیز خواهشمندیم فقط به حساب‌هایی که به‌نام موکب قمربنی هاشم(ع) است کمک‌های خود را واریز کنند.

تمام خانه‌های عراقی‌ها در اربعین به موکب تبدیل می‌شوند

جانشین موکب قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مودت و ارادت مردم عراقی  در ایام اربعین، بی‌نظیر و غیرقابل وصف است گفت: حقیقتا بدون حضور و همت همه مردم عراق امکان برگزاری مراسم باشکوه اربعین وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین حسینی تمامی منازل و اماکن عراقی‌ها تبدیل به موکب و همه مردمش خادم می شوند، ادامه داد: این یک اتفاق عجیب و شبیه معجزه است که نه فقط با ایرانی‌ها بلکه با تمام ملل جهان این‌گونه هستند.

مردانی‌نژاد اضافه کرد: برای عراقی‌ها تکریم زائر اباعبدالله الحسین(ع) یک توفیقی الهی و مقدس محسوب می‌شود و آن‌ها با تمام جود و به هر طریق ممکن پای خدمت زائران اربعین حسینی هستند و این یک واقعه بی‌بدیل و منحصربه‌فرد در طول تاریخ بشریت است.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول